امیر محمدزاده لاجوردی

امیر محمدزاده لاجوردی: همه روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند

هرمزبانامیر محمدزاده لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات گفت: امسال همه روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، امیر محمدزاده لاجوردی با خوب توصیف کردن وضع روستا‌ها به لحاظ اتصال به شبکه ملی اطلاعات گفت: برنامه ریزی کردیم که بتوانیم تا پایان امسال همه روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.
وی افزود: بر روی استان‌ها و روستا‌هایی که پوشش کمتری داشتند متمرکز شدیم تا به صورت متوازن در این روستا‌ها هم توسعه شبکه ارتباطی داشته باشیم.

آقای لاجوردی اضافه کرد: به عنوان مثال در استان سیستان و بلوچستان ۶۵۸ روستای بیش از ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و در استان‌های کرمان، هرمزگان، خوزستان، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی که پوشش کمتری داشتند تمرکز بیشتری شد هرچند که توسعه در سایر استان‌ها هم اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به این که به طور متوسط در کل کشور بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند، گفت: برنامه ریزی کردیم که امسال روستا‌های باقی مانده به شبکه متصل شود.
قایم مقام وزیر ارتباطات افزود: حدود سه هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که بدون پوشش هستند و هزار و ۷۷۴ روستا هم هستند که کیفیت اتصالشان باید بهبود پیدا کند و برنامه‌ریزی کردیم که همه این روستا‌ها امسال متصل شوند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد و گفت: مقرر شد دولت، بسته‌های تشویقی به اپراتور‌ها و کاربر‌های ارتباطی ارائه دهد که تسریع شود و تا پایان امسال همه‌ی روستا‌های باقی مانده که پنج هزار روستا هستند به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
وی گفت: از ابتدای دولت بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که امسال همین تعداد روستا یا متصل می‌شود یا کیفیتشان ارتقا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید