عباس مویدی: خسارت تگرگ به محصولات کشاورزی بخش فارغان شهرستان حاجی آباد

هرمزبان – عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از خسارت یکصد و هشتاد میلیارد تومانی تگرگ به محصولات کشاورزی بخش فارغان شهرستان حاجی آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان گفت: طبق ارزیابی‌ها بارش تگرگ در هفته گذشته، ۱۸۰ میلیارد تومان به محصولات باغی و زراعی کشاورزی بخش فارغان شهرستان حاجی‌آباد خسارت زد.

عباس مویدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش تگرگ طی ۲ مرحله در هشتم و دوازدهم خردادماه جاری، ۸۰۰ هکتار از محصولات کشاورزی بخش فارغان شامل ۱۱۰ هکتار محصولات زراعی و ۶۹۰ هکتار باغی از بین رفت.

وی بیان کرد: در بخش زراعی محصولات گندم و هندوانه به میزان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در بخش باغی نیز مرکبات که بیشتر نارنگی بوده به میزان ۱۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به انجام ارزیابی کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی از باغ‌های خسارت دیده منطقه، اظهار کرد: تشکیل پرونده برای خسارت دیدگان در دست اقدام بوده و فرآیند پرداخت خسارت نیز در حال پیگیری است.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید