خبر فوری

حمیدرضا محمدحسینی تختی : افزایش 71 درصدی تردد مسافران از بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر شارجه امارات

هرمزبان – حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از افزایش 71 درصدی تردد مسافران از بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر شارجه امارات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمدحسینی تختی بیان داشت: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری، ۶۲۶ هزار و ۸۴ مسافر و گردشگر از طریق بنادر شهید حقانی بندرعباس، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک جابجا شدند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۲۳۴ هزار و ۹۲۰ نفر مسافر و گردشگر از طریق مسیر جزیره هرمز در بنادر شهید حقانی و شهید ذاکری (قشم) با ۲ هزار ۸۲۰ سفر دریایی جابه‌جا شدند که این میزان رفت و آمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در مسیر بندر شهید حقانی به بنادر شهید ذاکری (قشم) و هرمز نیز ۳۴۳ هزار و ۵۱۷ نفر مسافر و گردشگر جابه‌جا شدند که سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش به ثبت رسیده است.

محمدحسینی تختی اضافه کرد: همچنین ۴۶ هزار و ۱۶۰ گردشگر در نوروز امسال از تالاب بین المللی تیاب در میناب، خور آذینی در سیریک و خورهای خلاصی و شیلات در جاسک هرمزگان دیدن کردند که در بندر جاسک این میزان جابه‌جایی ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی شمار تردد مسافران در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر شارجه امارات را یک‌هزار و ۴۸۷ نفر اعلام که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد افزایش ثبت شده است.

طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ سال جاری پایان یافت.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید