خبر فوری
آب شیرین کن آبشیرین کن

۹۲ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای پروژه آب شیرین کن بندرعباس

هرمزبان – معاون سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی به همراه چند تن از اعضای این صندوق، از مجموعه آب شیرین کن بندرعباس بازدید میدانی به عمل آوردند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، محمدجواد دانش معاون سرمایه‌گذاری داخلی و اکبر طالب‌پور مشاور رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی به همراه چند تن از اعضای صندوق، از مجموعه آب شیرین‌کن بندرعباس بازدید به عمل آوردند.

در جریان این بازدید که با حضور تعدادی از اعضای صندوق توسعه ملی و دیگر مدیران پروژه برگزار شد؛ در ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت مجموعه آب شیرین‌کن شرکت مهندسی توسعه آب آسیا ارائه شد.

بر اساس گزارش ارائه شده، تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز برای شیرین‌سازی آب دریا به ظرفیت ۳۰۰ هزارمتر مکعب انجام شده و واحد اول شیرین‌سازی به‌ ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب توسط سرمایه‌گذار به بهره‌برداری رسیده و در مرحله‌‌ای قرار دارد که امکان تولید آب شیرین‌ را داراست و واحد دوم شیرین‌سازی که توسط شرکت مربوطه در حال احداث است حدود ۷۱ درصد پیشرفت داشته و برنامه‌ریزی های لازم برای اتمام پروژه و راه اندازی واحد دوم در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

همچنین، فاز دوم این پروژه نیز با هدف افزایش ظرفیت شیرین‌سازی به میزان ۶۰۰ هزارمتر مکعب در روز و ساخت نیروگاه به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در دست اجرا است.

پس از ارائه‌ی این گزارش؛ محمدجواد دانش معاون سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی به همراه تیم همراه، از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه بازدید میدانی به عمل آوردند.

لازم به ذکر است؛ واگذاری ساخت یک ماژول ۲۰۰ هزار متر مکعبی در روز با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۵ میلیون یورو به شرکت سازه سازان به عنوان سرمایه گذار، که ۹۲ میلیون یورو تأمین مالی آن توسط صندوق توسعه ملی انجام شده از حمایت‌های صورت گرفته برای این پروژه است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید