خبر فوری
مجید سلحشور

مجید سلحشور: یکی از رسالت های شعر بیدار کردن فطرت انسان است

هرمزبان – مجید سلحشور معاون استاندار هرمزگان و فرماندار ویژه میناب گفت: یکی از رسالت های شعر بیدار کردن فطرت انسان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگراری فارس از میناب، مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در پنجمین شب شعر بومی و محلی صدای پای تی تووک روستای گورزانگ که  با هدف حفظ زبان و پاسداشت فرهنگ بومی در روستای گورزانگ میناب برگزار شد اظهار کرد: بهره مندی از ساحت شعر موجب صیقل خوردن روح می شود و محافل شعر و ادب فرصت مغتنمی است که انسان ضمن صیقل دادن روح خود به سمت مفاهیم اخلاقی حرکت کند.

وی افزود: یکی از رسالت های شعر بیدار کردن فطرت انسان است و این که انسان را به اصل خویش باز گرداند.

فرماندار ویژه شهرستان میناب با بیان اینکه شعر ناب، مفهوم و هنری است که ما را به سمت ارزش هایی نظیر برادری و نوع دوستی سوق می دهد عنوان کرد: تلاش مردم و فعالان فرهنگی روستای گورزانگ در پاسداشت فرهنگ بومی ستودنی است .

معاون استاندار و فرماندار شهرستان میناب گفت: تمام تلاش خود را برای حمایت از شعر، ادبیات و هنر فاخر به کار خواهم گرفت چرا که  اگر این  شعر بومی ما در هرمزگان توانسته به مرزهای خارج از این استان برسد به مدد موسیقی فاخر و ارزشمند این خطه از کشور ایران است.

سلحشور تصریح کرد: چراغ کم سوی شعر محلی باید روشن نگه داشته شود و این مهم به همت شعرا و اساتید شعر و ادب میسر می شود چون  حفظ گنجینه ای که از نیاکانمان به ما به ارث رسیده بر همه واجب است.

وی با بیان اینکه در این راستا بخش دولتی نیز به اندازه وسع و توان خود پای کار است و حمایت و پشتیبانی می کند ادامه داد : برگزاری محافل ادبی یک حرکت فرهنگی ارزشمند در راستای اعتلای فرهنگ و ادب است که می تواند در حوزه برنامه های فرهنگی بسیار موثر واقع شود.

فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: آمیختگی مردم گورزانگ با شعر و استقبال از شب شعر در این روستا ستودنی است.

به گزارش فارس، پنجمین شب شعر بومی و محلی صدای پای تی تووک با حضور 20 شاعر توانمند بومی سرا از شهرستان های بندرعباس، رودان و میناب در حسینیه بزرگ روستای گورزانگ از توابع بخش بندرزرک میناب برگزار شد.

پایان پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید