خبر فوری

موتور و ماشین مزایده ای چیست؟

با توجه به افزایش قیمت ارز و دلار امروزه قیمت موتور و ماشین با افزایش چشمگیری همراه بوده است. در مزایده موتور و ماشین اموال به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم با بررسی مزایدات موتور و ماشین بپردازیم، لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

مزایده موتور و ماشین چیست؟

مزایده فرآیندی رقابتی است که در آن خودرو و موتور با قیمت پیشنهادی به فروش گذاشته می‌شود که این قیمت معمولا ارزان تر از قیمت ارائه شده توسط کمپانی خودرو است. یکی از اصلی ترین دلایل برتری موتور و ماشین مزایده ای نسبت به کارخانه ای قیمت آن است. در واقع افراد بیشتر به خاطر کاهش قیمت‎ها است که سراغ مزایده ماشین و موتور می‎روند. فرآیند مزایده ماشین و موتور با معایب و مزایایی همراه است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

دلایل شرکت در مزایدات

همان گونه که‌ گفته شد یکی از اصلی ترین دلایل شرکت در مزایدات ماشین و موتور قیمت آن است. موتور و ماشین مزایده ای دارای قیمت مناسب تری نسبت به خودرو صفر تولید شده در کمپانی هستند. یکی دیگر از دلایل شرکت در این جلسات این است که می‌تواند برای برخی از افراد سرگرم کننده بوده یا جنبه شغلی داشته باشد اما اصلی ترین دلیل آن کاهش قیمت است. بسیاری از سازمان‎ها و ارگان‎های دولتی اقدام به انجام مزایده خودرو و موتور می‌کنند. مزایده موتور سیکلت سپاه در سایت‌های مزایدات صورت گرفته و بسیاری از افراد در این جلسات شرکت کرده و خریدار آن هستند.

نکات و مواردی که باید در مزایدات رعایت شوند

جهت انجام مزایدات صحیح و موفق بهتر است نکات زیر را در انجام این فرآیند در نظر داشته باشید:

  1. هنگامی که قصد خرید ماشین و موتور مزایده ای دارید بهتر است ابتدا درباره خودرو یا موتور اطلاعات کافی به دست آورید. اگر در این باره اطلاعات کافی ندارید فردی که متخصص انجام مزایده باشد را با خود به همراه ببرید.
  2. توجه داشته باشید که خودرو و موتورهای مزایده ای ممکن است تصادفی یا رنگ داشته باشند. بنابراین توجه داشته باشید که این موارد را به خوبی تشخیص داده و آن را از قیمت ماشین یا موتور کم کنید.
  3. هنگام خرید ماشین و موتور مزایده ای علاوه بر قیمت اصلی دستگاه بهتر است هزینه‎های متفرقه دیگر مانند سند زدن یا هزینه‏های خلافی را در نظر داشته باشید.  با وجود این که این هزینه‏ها خیلی زیاد نیستند اما بهتر است که در احتساب قیمت اصلی خودرو یا موتور این موارد را نیز لحاظ کنید.
  4. از زمان دقیق برگزاری مزایدات آگاهی داشته باشید. زمان دقیق برگزاری مزایدات در سایت‎های خبری و سایت‌های برگزاری مزایدات اطلاع رسانی می‌شود. بنابراین بهتر است جهت آگاهی از زمان دقیق برگزاری در سایت‎های اطلاع رسانی عضو شوید.
  5. علاوه بر زمان برگزاری لازم است در مورد مکان برگزاری، هزینه ودیعه و شرایط آن اطلاعات کاملی کسب کنید. کلیه این اطلاعات در سایت‌های برگزاری مزایدات اطلاع رسانی می‌شود.
  6. جهت شرکت در مزایده خودرو و موتور حتما کلیه مدارک مورد نیاز برای شرکت در جلسه را فراهم کنید. از جمله این مدارک می‌توان به ارائه کارت ملی و شناسنامه، سن بالای ۱۸ سال، پرداخت وجه واریزی تضمین و ….. اشاره کرد.
  7. برای شرکت در مزایدات سعی کنید کمی در انجام این کار خبره شوید. فرمول‎های پیشنهاد قیمت را حتما یاد بگیرید. جهت یادگیری پیشنهاد قیمت می‌توانید مقالات مرتبط با آن را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که قیمت پیشنهادی شما باید همواره بالاتر از قیمت پایه و کم تر از قیمت بازار باشد.
  8. دقت کنید ممکن است گاهی خودرو با باک خالی یا بدون پلاک به شما تحویل داده شود که علاوه بر هزینه‎های جانبی ذکر شده باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

مزایده فرآیندی رقابتی است که در آن خودرو، ماشین یا ملکی به فروش گذاشته می‌شود و در نهایت به مناسب ترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شود. مزایده دارای قوانین و نکات خاصی است که باید آن را رعایت کنید. برای انجام مزایده خودرو و موتور بهتر است درباره زمان و مکان برگزاری، قیمت، مبلغ ودیعه و بسیاری از موارد دیگر آگاهی داشته باشید. در این مطلب درباره مزایده موتور و ماشین و نکات مهم در انجام این فرآیند اطلاعاتی را بازگو کردیم. امید است که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید