خبر فوری
وحیده شاهی: 2474 پرونده افراد شاغل در کارهای سخت و زیان آور برای بهره مندی از قانون بازنشستگی بررسی شد

وحیده شاهی: 2474 پرونده افراد شاغل در کارهای سخت و زیان آور برای بهره مندی از قانون بازنشستگی بررسی شد

هرمزبان – وحیده شاهی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: 2474 پرونده افراد شاغل در کارهای سخت و زیان آور برای بهره مندی از قانون بازنشستگی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، وحیده شاهی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، در خصوص بررسی 2474 پرونده سخت و زیان آور 10 ماهه اول سال 1401 در استان هرمزگان ، اذعان داشت: در این راستا 35 جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر تشکیل شد.
وی بیان داشت: جمعا 2478 پرونده در دو کمیته بدوی و تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفت که 2110 پرونده مورد تایید کمیته سخت و زیان آور استان قرار گرفته است.
وی افزود: تعداد اعتراضات بررسی شده در کمیته تجدید نظر نیز 109 مورد بوده که 82 مورد از آنها مورد تائید قرار گرفته است.
شاهی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است، اضافه کرد: پرونده ها پس از بررسی برای بهره مندی افراد از مزایای قانون مشاغل سخت به تامین اجتماعی ارسال شده است.
براساس قانون، لازمه برقراری مستمری بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور دارا بودن حداقل ۲۰ سال متوالی و یا ۲۵سال متناوب اشتغال در کارهای سخت و زیان آور بوده که در هر مورد حق بیمه نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده باشد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید