خبر فوری
احمد مرادی

نماینده مجلس: شاهد کاهش سن مصرف دخانیات و بالا رفتن مصرف در بین جامعه زنان هستیم

هرمزبان – احمد مرادی نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد کاهش سن مصرف دخانیات و بالا رفتن مصرف در بین جامعه زنان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ،عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به دنبال ایستادن و برخورد با دانه درشت ها و دم کلفت ها در مبحث مواد مخدر باشیم.

احمد مرادی در گفت و گو با ایسنا، افزود: دنیا نیز با پدیده شووم مصرف رو به افزایش دخانیات مواجه است و این معضل نیز هر روز ابعاد پیچیده تری به خود می گیرد.

وی با بیان اینکه باید وزارت بهداشت نیز به دنبال راهکار و طرحی برای موفقیت بیشتر در مبارزه با موادمخدر باشد، تصریح کرد: هرجا تقضا باشد و میزان مصرف بالا رود، عرضه راه خود را پیدا می کند، اظهار کرد: باید برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیز به دنبال راهکارهای عملی و موفقیت آمیز باشیم.

مرادی با اشاره به اینکه اکنون باید با تصور بحرانی بودن شرایط در عرضه مواد مخدر به دنبال راهکاری برای پیشگیری باشیم، اضافه کرد: مثابله کار سختی است و سختگیری و مبارزه در هیچ کجاری دنیا در مثابل عرضه موفقیت آمیز نبوده است.

وی ادامه داد: محور کار مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت و درمان است اما سایر دستگاه های ذی ربط نیز باید در این موضوع ورود کرده و یاریگر وزارت بهداشت و درمان باشند زیرا موضوع به گونه ای نیست که یک مجموعه به تنهایی بتواند از پس آن برآید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه معتقدم در بحث دخانیات نیز هم شاهد کاهش سن مصرف و هم بالا رفتن مصرف در بین جامعه زنان هستیم، خاطرنشان کرد: برخورد و فرهنگسازی و حتی پیشگیری در این مبحث نیاز به اعتبار خاص و ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه باید جلوی رانت و مافیا در این مبحث ایستاد و هرکسی در این موضوع دچار لغزش شود باید سریعأ مورد برخورد جدی قرار گیرد، عنوان کرد: اکنون باید افتخار کنیم که روستای بلبل آباد بشاگرد هرساله جشن مبارزه با اعتیاد برگزار می کنند و به مصرف دخانیات نه می گویند.

مرادی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در مرکز کشور است، خاطرنشان کرد: باید به دنبال ایستادن و برخورد با دانه درشت ها و دم کلفت ها در مبحث مواد مخدر باشیم، کسانی که تیر نمی خورند و زندانی نمی شوند و حتی دیده هم نمی شوند.

وی در پایان گفت: دولت هر لایحه ای که در خصوص مبارزه با مواد مخدر باشد و به مجلس ارائه کند نیز تمام قد حمایت کرده و بودجه پیشنهادی را مصوب می کند.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید