خبر فوری
آغاز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر امروز جمعه ۲۸ بهمن ماه / نگاهی به اولین کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر

آغاز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر امروز جمعه ۲۸ بهمن ماه / نگاهی به اولین کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر

هرمزبان – سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از امروز جمعه بیست و هشتم بهمن ماه با اجراهای موسیقی نواحی کلاسیک و یک اجرا در بخش بین‌الملل کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر امروز جمعه ۲۸ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند.

در این دوره از جشنواره هفتاد و هشت کنسرت در بخش‌های در موسیقی‌های ردیف دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین الملل، ارکسترال، پاپ، بانوان و سرود روی صحنه می‌رود.

تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، سالن کوشک باغ هنر و سالن میلاد واقع در نمایشگاه بین المللی تهران سالن‌هایی هستند که اجراهای جشنواره موسیقی فجر سی و هشتم را میزبانی می‌کنند. بخشی نیز در جشنواره امسال است که مسابقه موسیقی ایران نام دارد و بدون تماشاگر و اهالی رسانه برگزار خواهد شد.

تالار وحدت

در نخستین روز جشنواره تالار وحدت واقع در بنیاد رودکی تهران میزبان ارکستر ملی ایران است که در ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه می‌رود. یک اثر از مجارستان نیز در بخش بین الملل جشنواره روی صحنه می‌رود که به دوئت جز ویلون و پیانو اختصاص خواهد داشت.

تالار رودکی

تالار رودکی یکی دیگر از سالن‌های اجرای واقع در بنیاد رودکی که از تالار وحدت ظرفیت بسیار کمتری دارد در اولین روز اجراها به تاریخ جمعه بیست و هشتم بهمن ماه میزبان دو اجرا است.

اولین اجرا در ساعت ۱۸:۳۰ به هنرستان موسیقی پسران کشور اختصاص دارد و زمان برگزاری آن ساعت ۱۸:۳۰ است. شب موسیقی قشم نیز کنسرت دیگری است که به موسیقی بومی جنوب کشور اختصاص دارد و راس ساعت ۲۱:۳۰ روی صحنه می‌رود.

فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران که از مرکز شهر دور است و در خیابان شهید باهنر قرار دارد در اولین روز جشنواره موسیقی امسال میزبان دو اجرا ویژه بانوان خواهد بود. اولین برنامه راس ساعت ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود و به گروه بانوان «ماهور» اختصاص دارد. سالن نیاوران در سانس ساعت ۲۱:۳۰ روی صحنه می‌رود و به اجرای گروه بانوان «هنا» اختصاص دارد.

فرهنگسرای ارسباران

فرهنگسرای ارسباران در اولین روز جشنواره موسیقی فجر میزبان اجرای ویژه گروه سرود تهران است که ساعت ۱۸:۰۰ آغاز می‌شود. اهالی گروه موسیقی طبرستان نیز در ساعت ۲۱:۳۰ قطعات خود را برای مخاطبان و دوست داران موسیقی نواحی اجرا می‌کنند.

نمایشگاه بین المللی تهران/ سالن میلاد

سالن میلاد در نمایشگاه بین المللی تهران در تمام روزهای جشنواره میزبان خوانندگان پاپ است. آرون افشار در اولین روز روی صحنه می‌رود و زمان اجرای کنسرتش ساعت ۱۹ است. سینا شعبانخانی دیگر خواننده پاپ نیز در ساعت ۲۲:۰۰ اجرا خواهد داشت.

کوشک هنر تهران

کوشک هنر واقع در بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی هم یکی دیگر از سالن‌های جشنواره موسیقی امسال است. کوشک هنر در روز اول جشنواره میزبان دو اجرا خواهد بود. اولین کنسرت متعلق به موسیقی کتول است و زمان اجرای آن ۱۸:۰۰ خواهد بود. گروهی از خراسان نیز در ساعت ۲۱:۳۰ اجرا دارد.

موزه امام علی (ع) 

موزه امام علی (ع) نیز یکی از سالن‌هایی است که امسال برای اولین بار شرکت کنندگان جشنواره موسیقی فجر را همراهی می‌کند. سالن در اولین روز و البته در طول کل روزهای جشنواره میزبان نمایشگاه جشنواره است و به پخش فیلم‌هایی از اجراهای قدیمی و جدید جشنواره می‌پردازد.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار خواهد شد. جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید