خبر فوری

استاندار هرمزگان : لایروبی اسکله صیادی لیردف در سال آینده آغاز می‌شود

هرمزبان –مهدی دوستی استاندار هرمزگان در سفر امروز پنجشنبه به جاسک گفت: لایروبی اسکله صیادی لیردف در سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا ، مهدی دوستی روز پنجشنبه در سفر به جاسک و در جمع نمازگزاران بخش لیردف این شهرستان افزود: یک سد بزرگ با حجم مخزن بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب نیز بر روی رودخانه سدیج احداث می‌شود که تبدیل به بزرگترین سد استان خواهد شد اما احداث این سد همچنان در مراحل مطالعاتی قرار دارد.

وی همچنین به صید و صیادی و حل مشکلات صیادان منطقه شرق هرمزگان اشاره کرد و ابراز کرد: این طرح به عنوان یکی از عمده مسائل در سطح ملی در حال پیگیری آن هستیم.

دوستی تصریح کرد: بعد از مدت‌ها پیگیری به زودی تعداد قابل توجهی مجوز صید برای صیادان هرمزگان صادر می‌شود که تلاش داریم در تقسیم این مجوزها عدالت رعایت و بزرگان مناطق ساحلی به ویژه در شرق استان بر تقسیم این مجوزها نظارت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه گسترش زیستگاه مصنوعی آبزیان در مناطق مختلف دریایی در دستور کار است، گفت: این مساله در غرب هرمزگان با مجموعه مطالعات صورت گرفته اجرا شده و بعد از نهایی شدن مطالعات در شرق استان نیز زیستگاه مصنوعی آبزیان در دریا نصب می‌شود که کمک شایانی به افزایش ذخیره آبزیان خواهد کرد.

وی اهتمام دولت در مساله آبرسانی به مناطق مختلف کشور به خصوص در هرمزگان را ویژه توصیف کرد و افزود: برای حل مشکل آب در منطقه لیردف به دنبال احداث یک واحد آبشیرین کن هستیم، در شبکه توزیع آب نیز قرارگاه امام حسن (ع) برنامه‌های خوبی دارد و امید داریم آبرسانی به لیردف تسریع شود.

دوستی با تاکید بر اینکه لایروبی اسکله صیادی لیردف در سال آینده آغاز می‌شود، بیان کرد: بندر صیادی گوکسر ۹۶ درصد پیشرفت دارد که با اعتبار تخصیصی امیدواریم سریعتر به اتمام رسیده و به مردم این منطقه تقدیم شود.

علاقمند به توسعه متوازن در شرق هرمزگان هستیم

استاندار هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علاقمند به توسعه متوازن همراه با عدالت در شرق استان هستیم، در این سفر هم به صورت میدانی مسائل و مشکلات را رصد و برای حل آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی افزود: در خصوص افتتاح منطقه آموزش و پرورش در لیردف پیگیری جمعی صورت گرفت چرا که اولویت اصلی در استان مساله آموزش است، اگر آموزش و پرورش درستی داشته باشیم می‌تواند سرنوشت منطقه را تغییر دهد بنابراین هرچه بر روی این مسائل بیشتر سرمایه گذاری شود نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

دوستی گفت: مساله تحصیل این منطقه باید تغییر کند و این تغییر توسط مردم لمس شود؛ بایستی علاوه بر احداث مدارس جدید، بحث هوشمندسازی مدارس نیز جدی گرفته و تجهیزات و امکانات لازم در مدارس ایجاد شود.

دولت سیزدهم توجه ویژه ای به شرق هرمزگان دارد

وی با اشاره به اینکه توجه دولت به شرق هرمزگان و مردم این منطقه است و بر همین اساس به دنبال نزدیک کردن شاخص‌ها به عدالت هستیم، ادامه داد: در سال آینده با مجموعه اقدامات در حال انجام شاهد اتفاقات مناسبی در منطقه لیردف خواهیم بود.

دوستی با تاکید بر اینکه برای منطقه «نوگین»، «گیشدان» و «جانوری» لیردف جاسک بسته ویژه خواهیم دید، گفت: ارتقای لیردف به شهرستان در دستورکار است و این مساله به نفع مردم بوده و می‌تواند سبب ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم شود.

وی اهتمام دولت به مساله بهداشت و درمان را خوب ارزیابی کرد و گفت: با اهتمام انجام شده مرکز دوراپزشکی لیردف به بهره برداری می‌رسد که می‌تواند سبب ارتقا کیفت خدمات درمانی به مردم این منطقه شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید