خبر فوری
وجیه الله جعفری : امسال ۳۰ هزار تن پتاس در زیرمجموعه‌های ایمیدرو تولید شد

وجیه الله جعفری : امسال ۳۰ هزار تن پتاس در زیرمجموعه‌های ایمیدرو تولید شد

هرمزبان – وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: امسال ۳۰ هزار تن پتاس در زیرمجموعه‌های ایمیدرو تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا ، وجیه الله جعفری روز چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۱۰، حدود ۱۲ میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری توسط ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن انجام می‌شود که بیشتر در حوزه‌های فولاد، طلا، زغال سنگ ، مس و کروم است.

وی با اشاره به ورود ایمیدرو به سرمایه‌گذاری ایمیدرو برای تولید پتاس به عنوان یک شاخه جدید فعالیت خاطرنشان کرد: امسال ۳۰ هزار تن پتاس در زیرمجموعه‌های ایمیدرو تولید شد و برای تولید ۲۰۰ هزار تُن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در تولید تیتانیوم هم سالها عقب ماندگی داشتیم که سال آینده واحد کنسانتره تیتانیوم در کهنوج به بهره برداری می رسد.

جعفری اضافه کرد: در حوزه عناصر خاکی و نادر نیز کارهایی در مقیاس آزمایشگاهی انجام شده که اکتشاف و تولید انبوه آنها در دستور کار است و در بحث سیلیس، فروسیلیس، گرافیت، کبالت، لیتیوم و دیگر عناصر کمیاب نیز هدف گذاری کرده ایم که نیازمند سرمایه گذاری های بیشتر و جدید در اکتشف و استخراج آنها هستیم.

وی استحصال را از دیگر موضوعات مهم و اساسی در حوزه عناصر کمیاب دانست و یادآور شد: این بخش نیاز به دانش فنی و استفاده از توانمندی های شرکت های دانش بنیان دارد تا فرآوری آنها به عنوان یک برنامه راهبردی عملیاتی و اجرایی شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید