خبر فوری

پنج زلزله و چهار سیل سنگین در 19 ماه گذشته در استان هرمزگان / لزوم بهره‌گیری از بیمه برای جبران خسارات ناشی از بحران‌ها

هرمزبان – مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به وقوع پنج زلزله و چهار سیل در 19 ماه گذشته در هرمزگان، بر لزوم بهره‌گیری از بیمه برای جبران خسارات ناشی از بحران‌ها در سطح کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، مهدی دوستی در اولین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۱»، گفت: ظرف ۱۹ ماه گذشته پنج زلزله و چهار سیل سنگین در استان هرمزگان روی داده و از باب تعدد بحران‌ها در مدیریت بحران آبدیده شدیم. در همه بحران‌های اخیر حضور یکی از مسئولین علاوه بر تاثیر در روند مدیریت بحران موجب دلگرمی شده بود که باید از این حضور به موقع تقدیر کنم.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین موارد مورد نیاز در خصوص مدیریت بحران بحث «بیمه» است. در هر بحرانی دولت بودجه ای را از بودجه عمومی کشور خرج مناطق بحران زده می‌کند ولی نباید در هر زلزله‌ای شوکی به بودجه کشور وارد شود و حضور بیمه‌ها می‌تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد.

در هر سیل و زلزله‌ای پایه‌های برق که معمولا استاندارد نیستند، فرو می‌ریزند

دوستی ادامه داد: در هر سیل و زلزله‌ای پایه‌های برق که معمولا استاندارد نیستند، فرو می‌ریزند و برق قطع می‌شود و بر اثر فرو ریختن و افتادن این پایه‌ها، خطوط فرآورده‌های نفتی که معمولا بر روی سطح هستند دچار مشکل می‌شوند. لذا راه حل عبور خطوط از زیرسطح است که می‌تواند این موضوع را حل کند. بی تردید قطعی برق در ساعات ابتدایی وقوع زلزله باعث می‌شود که از بسیاری از امکانات و زیرساخت‌ها نتوانیم استفاده درستی داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در مجموع سیل‌ها و زلزله‌های اخیر در سطح استان 6 کشته داشته است، افزود: در روستاهایی که در حوادث قبلی بازسازی صورت گرفته بود امروز آسیب‌های کمتری را شاهد هستیم. از سال گذشته از تجهیزات بحران شامل بیمارستان بحران و تجهیزات استفاده کردیم و بیمه منازل روستایی در سال ۱۴۰۰ محقق شد که در حوادث پس از آن کمک بسیاری را به مردم کرد.

وی به ضرورت توجه به مسئله امنیت پس از بروز حوادث اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی زحمات بسیاری را می‌کشد و امنیت جان، مال و ناموس مردم را تأمین می‌کند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید