خبر فوری
فریده اشرف گنجویی : افزایش استقبال بانوان از ورزش تنیس

فریده اشرف گنجویی : افزایش استقبال بانوان از ورزش تنیس

هرمزبان – نایب رییس بانوان فدراسیون تنیس با تاکید بر افزایش استقبال از ورزش تنیس بخصوص بانوان در سال های اخیر گفت: در جام حذفی بانوان، استارت دعوت از بازیکنان خارجی با سطح رنگینک خیلی خوب برای حضور در مسابقات هم کلید خورد که موجب ارتقای کیفیت سطح بازی و انگیزه ورزشکاران ایرانی می شود.

به گزارش هرمزبان به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، فریده اشرف گنجویی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد استقبال بیشتر از ورزش تنیس و همچنین اعزام های متعدد ورزشکاران این رشته هستیم، اظهار داشت: حضور پرتعداد بازیکنان در عرصه مسابقات می تواند علاوه بر کمک به محک زدن ورزشکاران از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی، به ایجاد انگیزه ذهنی برای برنامه ریزی سالانه و آماده سازی جهت حضور در مسابقات، آنها را یاری کند.
وی ادامه داد: یکی از رویدادهایی که برای ورزشکاران حائز اهمیت است و می توانند در قالب تیم های مختلف شرکت کنند، جام حذفی بانوان است که دور اول در سیرجان در نیمه اول سال برگزار شد و دور دوم هم با استقبال خیلی خوبی در سطح باشگاه ها در حال حاضر برگزاری است که فردا با مشخص شدن فینالیست و قهرمان خانمه می یابد.
نایب رییس فدراسیون با یادآوری اینکه ۵۳ تیم برای این دوره از جام حذفی ثبت نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: استارت دعوت از بازیکنان خارجی با سطح رنگینک خیلی خوب برای حضور در مسابقات هم کلید خورد که موجب ارتقای کیفیت سطح بازی و انگیزه ورزشکاران ایرانی کمک می کند. در دور اول جام حذفی، باشگاه سیرجان برای نخستین بار از ورزشکار خارجی استفاده کرد و این دوره هم تیم یر به یر از یک ورزشکار ترکیه ای بهره برده است.
وی تاکید کرد: کیفیت بازی ها نسبت به دوره قبلی بسیار با کیفیت تر و موجب جذب سرمایه برای ورزش تنیس شده است بخصوص در بخش دختران که پتانسیل بسیار خوبی داریم و شاهد حضور ورزشکارانی هستیم که در عرصه های بین المللی مدال آور خواهند بود.
نایب رییس بانوان درباره جوایز این دوره از مسابقات هم گفت: جایزه نفر اول ۴۰ میلیون تومان و جایزه نفر دوم ۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

موفقیت دختران تنیسور در کسب سه سهمیه بازی های هانگژو

گنجویی درباره سهمیه دختران در بازی های بین المللی گفت: دختران تنیسور سهمیه ورود به بازی های هانگژو را کسب کردند که سه بازیکن برای این بازی ها اعزام خواهند شد.
گنجویی تصریح کرد: برای رویدادهای آسیایی و جهانی هم اعزام ورزشکاران زیر ۱۲، ۱۴ و ۱۶ سال را پیش رو داریم که زیر ۱۴ سال اواخر اسفندماه و زیر ۱۶ سال اردیبهشت ماه اعزام می شوند. مسابقات غرب آسیا هم با حضور ورزشکاران زیر ۱۲ سال به میزبانی ایران در فروردین ماه خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از سیاست های فدراسیون حضور و نظارت مربیان تیم های ملی در رویدادهای مختلف است که تا در جام حذفی بانوان هم خانم زحمتکش حضور دارد تا ورزشکاران را برای اعزام ارزیابی کنند.
گنجویی به برگزاری اردوی زیر ۱۴ سال دختران و‌ پسران در کیش یا تهران اشاره و خاطرنشان کرد: اردوی نخست در اوایل اسفند و‌ اردوی پایانی در اواخر اسفند قبل از اعزام برگزار می شود. به ضرورت اهمیت تنیس پایه باید توجه شود و برنامه های فدراسیون هم تقویت و تمرکز و حضور یا میزبانی در مسابقات بین المللی است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید