خبر فوری

دکتر عبدالجبار ذاکری : غربالگری رایگان سرطان در مراکز بهداشتی و درمانی هرمزگان

هرمزبان – دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای دریافت خدمات رایگان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان هرمزگانی‌ها می توانند به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۳۲ هزار و ۸۶۷ نفر از زنان و مردان استان هرمزگان از نظر ابتلا به سرطان های مختلف غربالگری شده اند.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: ۴۵ هزار و ۴۳۶ نفر از بانوان ازنظر ابتلا به سرطان دهانه رحم و ۵۱ هزار و ۷۳ نفر از نظر ابتلا به سرطان پستان و ۳۶ هزار و ۳۵۸ نفراز زنان و مردان از نظر ابتلابه سرطان کولون مورد غربالگری قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان برای زنان گروه سنی ۳۰ تا ۶۹ سال درمراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه بهداشت شهرستان‌های تابعه هر دو سال یکبار بصورت رایگان انجام می شود.
ذاکری با اشاره به اینکه مهم ترین اصل در درمان سرطان‌ها تشخیص زود هنگام و به موقع است بنابراین با تشخیص زودهنگام این بیماری تاحد زیادی می تواند در روند درمان کمک کننده باشد، تصریح کرد: برای دریافت خدمات رایگان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان هرمزگانی‌ها می توانند به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.
رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان در پایان اعلام کرد: علاوه بر غربالگری در راستای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر آموزش نیز به مردم داده شده است.

انتهای پیام

 

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید