خبر فوری

حمید جهرمی نژاد : قراردادهای شفاهی فاقد وجاهت قانونی و پیگیری حقوقی است

هرمزبان – حمید جهرمی نژاد مسوول واحد کار منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: قراردادهای شفاهی فاقد وجاهت قانونی و پیگیری حقوقی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، مسوول واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در صورت طرح دعاوی فقط به قراردادهای کتبی رسیدگی می شود و عقد هر گونه قرارداد شفاهی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی فاقد وجاهت قانونی و پیگیری حقوقی است.

حمید جهرمی‌نژاد ظهر امروز (۱۰ بهمن ماه) در تشریح این خبر، اظهار کرد: با توجه به نقش ارزنده منابع انسانی در روند پیشرفت دانش بهداشت کار و سلامت منابع انسانی، در دور جدید فعالیت‌های واحد کار و خدمات اشتغال این بندر اقدامات و برنامه‌های خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بر لزوم عقد قرادادهای کتبی از سوی کارگران و کارفرمایان تاکید کرد و گفت: در صورت طرح دعاوی فقط به قراردادهای کتبی رسیدگی می شود و عقد هر گونه قرارداد شفاهی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی فاقد وجاهت قانونی و پیگیری حقوقی است.

جهرمی نژاد ادامه داد: تمام تلاش در واحد کار و خدمات اشتغال بندر شهید رجایی بر حفظ کرامت انسانی و ایجاد ارتباط سازنده و مثبت بین کارگر و کارفرما، صیانت از نیروی کار، تنظیم روابط کار، کنترل و پایش حفاظت و بهداشت کار در کارگاه‌های مستقر در منطقه، بومی‌سازی، بهبود وضعیت معیشت و بیمه کارگران، پیگیری برقراری ارتباط با ارگان‌های ذیربط بیمه بیکاری، بهبود و گسترش فرهنگ کارمعطوف شده است.

مسیول واحد کار و خدمات اشتغال بندر شهید رجایی بیان کرد: با فرهنگ سازی تلاش شده در زمینه عقد قرارداد کتبی بین کارگر و کارفرما اقدامات وسیعی انجام شود وی تصریح کرد: با بکارگیری این راهبرد تقابل و تعارض بین کارگر و کارفرما دیگر جایی نخواهد داشت.

جهرمی‌نژاد با اشاره به برنامه های تدوین شده در واحد کار و خدمات اشتغال جهت پیگیری تصویب دستورالعمل‌های حمایتی برای کارگران، تصریح کرد: بیمه کارگران روز مزد، بیمه بیکاری، مشاغل سخت و زیان آور و حذف افراد حقیقی واسطه برای ارائه خدمات نیروی کارگری از جمله مواردی است که تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.

جهرمی نژاد بر توجه ویژه به آموزش های لازم با هدف افزایش کارآیی و بهره‌وری کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تاکید کرد، افزود: گسترش آموزش‌های بدو خدمت، حین خدمت و حتی میدانی بسیار اثر گزار است به همین منظور تقویم آموزشی برای جامعه کارگری بندر در دست تهیه است.

انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید