خبر فوری
ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت

هرمزبان – ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریای ارتش پاکستان ، در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری بسیج ،آیین استقبال از ناوگروه ارتش پاکستان که متشکل از یک فروند زیر دریایی، یک فروند کشتی بادبانی و یک فروند ناو جنگی است با استقبال فرماندهان نظامی منطقه یکم امامت نداجا و کاردار نظامی ارتش پاکستان در ایران در بندرعباس انجام شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا در حاشیه آیین استقبال از این ناوگروه گفت: همزمان با پهلوگیری ناوگروه پاکستانی در منطقه یکم نداجا ناوگروه صلح دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب یک فروند ناو موشک انداز، یک فروند ناو پشتیبانی و یک فروند زیر دریایی مهمان کشور پاکستان است.

امیر دریاداردوم قادر وظیفه افزود: هدف از این مراودات، صلح دوستی، تعاملات آموزشی، تعاملات فنی و انتقال تجربه، تخصص، مهارت و در عین حال توسعه دیپلماسی دفاعی در تنگه هرمز و دریای عمان است.

وی ادامه داد: کشور های فرا منطقه ای که به بهانه ایجاد امنیت و ثبات دریایی حضور نامشروع در تنگه هرمز و دریای عمان دارند، آگاه باشند حضور خودِ آنها در این محل ها عامل ایجاد تهدید است و اگر احیانا تهدیدی باشد ثبات، امنیت و اقتدار منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران، کشور های حاشیه و دوستان ما تامین خواهد شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هر کجا احساس کند منافع ملی صیانت لازم داشته باشد یا تهدیدی برای ما باشد قطعاحضور پیدا خواهد کرد.

دریاداردوم وظیفه گفت: ناوگروه صلح و دوستی ارتش پاکستان طی سه روز میهمان کشور ما است، که در این مدت بازدیدها، تعاملات دفاعی و دریایی و یک تمرین گروهی با مشارکت دوکشور در تنگه هرمز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید