خبر فوری
حجت الله جعفر پیشه : پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پروژه های کریدور نوار ساحلی هرمزگان

حجت الله جعفر پیشه : پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پروژه های کریدور نوار ساحلی هرمزگان

هرمزبان – حجت الله جعفر پیشه مجری احداث کریدور نوار ساحلی جنوب کشور از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پروژه های کریدور نوار ساحلی هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الله جعفر پیشه در سفر خود به استان هرمزگان برای بازدید از پروژه های در اختیار راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده، اظهار داشت:‌ طول کریدور بزرگراهی جنوب کشور ۱۸۵۰ کیلومتر است و از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان عبور می کند و موجب ارتباط تجاری میان بنادر ایران با بندر گواتر و سایر بنادر مهم خلیج فارس و دریای عمان است و تکمیل شدن این کریدور باعث افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه، توسعه صنعت گردشگری در کشور و تکمیل بخشی از جاده ابریشم قرن جدید از چین تا اروپا می شود.

وی ادامه داد: پروژه هایی که امروز بازدید شد، در قالب ۷ پروژه در استان هرمزگان است و شامل احداث کمربندی بندر خمیر به طول ۶.۵ کیلومتر در دو باند رفت و برگشت، احداث کمربندی بندرلنگه به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی قطعه دوم بزرگراه پارسیان – بندرلنگه به طول ۱۸ کیلومتر، احداث قطعه چهارم بزرگراه پارسیان – بندرلنگه به طول ۳۰ کیلومتر، احداث قطعه ششم بزرگراه پارسیان- بندرلنگه به طول ۲۷ کیلومتر، احداث تقاطع غیر هم سطح محور شهید نامجو به طول ۱۱ کیلومتر و احداث تقاطع غیر همسطح محور شهید رجایی به طول ۷ کیلومتر است.

در ادامه افراسیاب کمالی معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی هرمزگان به روند پیشرفت کریدور بزرگراهی در استان اشاره کرد و گفت: طول کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در هرمزگان ۸۳۸ کیلومتر است و سهم راه و شهرسازی هرمزگان از این تعداد ۱۱۴ کیلومتر است و از این مقدار ۷۰ کیلومتر تکمیل و ۴۴ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد است.

کمالی افزود: جهت تکمیل پروژه کنارگذر بندرلنگه به تازگی قراردادی با پیمانکار منعقد شده و مناقصه تکمیل تقاطع غیر همسطح محور شهید نامجو نیز در حال انجام است.

معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه اقدامات مناسبی در خصوص رفع گره ترافیکی و شروع عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح محور شهید رجایی صورت پذیرفته، تصریح کرد: رایزنی های متعددی در راستای تکمیل و پیشرفت پروژه ها و احصای اعتبارات مورد نیاز با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت گرفت و قول مساعدی نیز داده شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید