خبر فوری

مدعیان زمینی‌بودن قرآن در آیات کتاب الهی درنگ کنند/ در آیات‌ الهی اختلافی راه ندارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در نشست با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: از زمان نزول قرآن کریم تاکنون هیچ‌کس نتوانسته آیه‌ای و حتی کلمه‌ای به مانند آیات و کلمات قرآن کریم بیاورد و این مسأله به واسطه ذات الهی قرآن و اسرار نهفته در درون آن است.

وی بیان کرد: حتی آمریکایی‌ها و دیگر مستکبران عالم نیز که همه ثروت دنیا را در دست خود دارند، نتوانسته‌اند بر این کتاب الهی دست‌اندازی کنند و یا حتی آیه و کلمه‌ای مانند آن بیاورند چرا که آنچه از سوی انسان بیان می‌شود به واسطه کار بشر بودن پر از اختلاف است اما در آیات‌ الهی اختلافی راه ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به آیه 82 سوره نساء، خاطرنشان کرد: در قرآن نیز بر آسمانی‌ بودن آن تأکید شده است و خطاب به آنهایی که قرآن را زمینی می‌خوانند گفته است که آیا در قرآن از روی فکر و تأمل نمی‌نگرند و اگر از جانب غیر خدا بود، در آن اختلافی بسیار می‌یافتند. لذا کلام خدا اختلاف و اشتباهی در آن راه ندارد.

نعیم‌آبادی گفت: مولا علی (ع) نیز در باب آیه 82 سوره نساء، بیانات بسیار ارزنده و ارزشمندی دارند و این‌ها نشانگر آن است که زمینی‌  خواندن آیات الهی در قرآن در گذشته نیز وجود داشته است و امامان بزرگوار ما و علمای دین نیز در این باره روشنگری کرده و ماهیت مطرح‌کنندگان چنین مباحث انحرافی و بیهوده‌ای را به خوبی مشخص کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اسلام مکتب اندیشه، شعور و آگاهی است و در برابر هر کلام ناحقی قدرت دفاع از خویش را داراست و بهترین مرجع برای بیان حقانیت اسلام نیز قرآن کریم است و جوانان باید قرآن را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند.

امام جمعه بندرعباس از دانشجویان خواست تا مستمر و مکرر از قرآن بهره بگیرند و خود را بخصوص در سنین جوانی با قرآن مأنوس کنند و بدانند که قرآن کتاب زندگی و راه و روش سعادتمندی را پیش‌روی انسان قرار داده است.

نعیم‌آبادی تصریح کرد: هر کلام حقی در دنیا مخالفانی دارد و اسلام مکتب حق و حقانیت است و به همین‌خاطر تمامی زورگویان عالم برای ضربه‌ زدن به قرآن و اسلام و عزت مسلمانان با هم یکپارچه شده‌اند اما اگر جهان اسلام متحد باشد، دشمنان راه به جایی نخواهند برد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید