خبر فوری

یک قطعه«اردک ماهیخوار سفید» در تالاب های شفت مشاهده شد

رضا زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یک قطعه «اُردک ماهیخوار سفید» معروف به «مرگوس سفید» در تالاب های شهرستان شفت مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان به دلیل داشتن شرایط مناسب و معتدل آب و هوایی و نیز زیستگاه های تالابی، همه ساله شاهد حضور تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از مناطق سردسیری است، افزود: پرندگان مهاجری که وارد استان گیلان می شوند عمدتأ از مناطق سیبری و اروپای غربی هستند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت با اشاره به اینکه این شهرستان نیز به دلیل دارا بودن تالاب ها، استخرهای پرورش ماهی و آب بندان های فصلی و نیز مزارع شالیزاری مستعد شاهد حضور انواع متنوع پرندگان مهاجر دنیا است، گفت: در هفته گذشته یک قطعه پرنده مرگوس سفید در یکی از تالاب های شهرستان شفت مشاهده شد.

وی خاطرنشان کرد: مرگوس سفید ۴۱ سانتی متر طول دارد، پرنده نر سفیدترین گونه اردک بوده که خطوط سیاه اندکی روی بدنش دیده شده و  بسیار شبیه اردک ها است.

به گفته این مسئول منقار این پرنده از سایر اردک های ماهیخوار کوچکتر و متفاوت تر است.

زمانی با بیان اینکه زیستگاه این پرنده در نواحی دریاچه ای، سواحل دریاها، تالاب ها و رودخانه ها است، ادامه داد: این اردک ها غواص و در تعقیب و شکار ماهی بسیار ماهر هستند.

 وی تصریح کرد: مرگوس ها در زُمره پرندگان حمایت و حفاظت شده بوده و هر گونه شکار و صید آنها ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *