خبر فوری

رشد روابط تجاری هرمزگان با استان مسندم عمان/ آمادگی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، خلیل قاسمی صبح امروز در آئین گشایش نمایشگاه توانمندی‌های استان هرمزگان در کشور عمان اظهار کرد: رشد روابط اقتصادی میان ایران با کشورهای منطقه بعد از شکل‌گیری برجام موجب شده تا در تبادلات اقتصادی نیز سهولت بیشتری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه حجم روابط تجاری ایران با کشور عمان در حوزه عملکرد استان هرمزگان در 6 ماهه ابتدایی امسال از مرز 400 میلیون دلار گذشته است، خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا این حجم از روابط را به سالانه یک میلیارد دلار برسانیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: بیش از 85 درصد از رابطه تجاری ایران با کشور عمان بر پایه صادرات از سوی ایران به این کشور است و در 6 ماهه ابتدایی امسال حدود 25 میلیون دلار نیز صادرات از عمان به استان هرمزگان صورت گرفته است.

قاسمی به عملیاتی‌ شدن توافق‌های متعدد ایران با مسؤولان کشور عمان اشاره و گفت: در حوزه مسائل و موضوعات مختلف اقتصادی در حال توسعه روابط میان استان هرمزگان با استان مسندم عمان هستیم و حتی استان‌های دیگر عمان نیز در این حوزه ورود کرده‌اند و خواستار ارتباطات اقتصادی هر چه بیشتری با استان هرمزگان هستند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های منسجم و هماهنگ‌شده‌ای میان ایران و عمان در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری تدوین شده که استان هرمزگان نیز نقش خود را در این برنامه کلان یافته است و سعی در ایجاد ارتباطات هرچه بیشتری میان تجار و بازرگانان هرمزگان با مسؤولان کشور عمان و تجار و بازرگانان این کشور هستیم و تاکنون دو نمایشگاه تخصصی از سوی ایران در استان مسندم برگزار شده و نمایشگاه‌های دیگری را نیز در برنامه اجرایی داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یکی از محصولات مهم و مورد نیاز عمانی‌ها برای واردات از ایران را سیمان، میوه و تره‌بار و خدمات مختلف فنی و مهندسی عنوان و تصریح کرد: زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی را از طریق ایجاد ارتباط میان شرکت‌های مختلف استان هرمزگان با کشور عمان مهیا کرده‌ایم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید