خبر فوری

جایگاه حضرت معصومه در اندیشه اسلامی همواره مورد توجه بوده است/ ایران اسلامی به وجود ائمه‌اطهار افتخار می‌کند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد امشب در پنجمین کنگره بزرگداشت کریمه اهل‌بیت (علیهاالسلام) در تالار شهید آوینی شهر بندرعباس اظهار کرد: وجود قبر مطهر کریمه اهل‌بیت(علیهاالسلام) در شهر قم کانون مودت و ارادت عاشقان و دلبستگان طریقت اهل‌بیت (ع) است که محور عاشقی و ایمان و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی بشمار می‌رود.

وی با برشمردن ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س)، بیان کرد: حضرت معصومه (س) در کنار شخصیت گرانقدر بی‌بی فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب کبری (س) از جمله زنان مکرم اسلام‌اند که هر کدام تأثیری شگرف در رشد اندیشه‌های اسلامی و تکامل مبانی اسلامی داشته‌اند و وجود این بانوی کریمه در شهر مقدس قم منشأ برکات بی‌شماری بوده است.

این روحانی برجسته کشورمان و کارشناس مذهبی برنامه‌های سیما از جمله برنامه سمت خدا، اضافه کرد: بزرگداشت شخصیت ارزنده حضرت فاطمه (س) در سراسر کشورمان نشانه ارادت ملت ایران به خاندان رسول خدا و ائمه اطهار است و نشانگر آن است که ملت ایران همچون نگینی وجود مقدس حضرت رضا (ع) در مشهد و خواهر ایشان در قم و برادر بزرگوار ایشان در شیراز و دیگر امامزادگان را در بر گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام فرحزاد ادامه داد: وجود شخصیت حضرت معصومه (علیهاالسلام) در شهر قم برکات معنوی فراوانی بدنبال داشته است و یکی از دلایل اثرگذاری ویژه شهر قم در جهان اسلام نیز بواسطه حضور ایشان در قم و شکل‌گیری مراکز دینی در مجاورت آستان مکرم ایشان است.

وی از زحمات برگزارکنندگان همایش‌ها و کنگره‌های بزرگداشت کریمه اهل‌بیت در سراسر کشور از جمله در استان هرمزگان قدردانی کرد و گفت: برکت این مراسمات بدون شک نصیب مردمی که در آن شرکت می‌کنند، خواهد شد و شهر بندرعباس به دلیل موقعیت کم‌نظیر خود در کشور و ارادت ویژه‌ای که مردمان این شهر بر اساس اخلاص و ایمان خود به ائمه‌اطهار (علیهاالسلام) دارند از برکت این کنگره‌ها بهره‌مند خواهد شد.

این کارشناس برنامه‌های تلویزیونی تصریح کرد: کانون‌های مساجد نسبت به شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی حضرت معصومه به نسل جوان جامعه امروز تلاش کنند و مطمئن باشند که اگر نسل جوان ما شناخت خوبی از ابعاد شخصیتی ائمه اطهار و بانوان گرانقدر اسلام داشته باشند، نسبت به این شخصیت‌های تمایل هر چه بیشتری پیدا کرده و الگوی زندگی خویش می‌سازند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، در بخشی از پنجمین کنگره بزرگداشت کریمه اهل‌بیت (علیهاالسلام) از فعالان کانون‌های برتر مساجد استان و دست‌اندرکاران این کنگره و همین طور از مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و مدیرکل آب و فاضلاب شهری هرمزگان به دلیل همکاری در برگزاری این کنگره با حضور آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان قدردانی شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید