خبر فوری

سلامت بازار بر سلامت جامعه اثرگذار است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری ظهر امروز در حاشیه نشست با مسؤولان حوزه قضایی استان هرمزگان اظهار کرد: اسلام، قرآن و سنت‌های رسول خدا و قانون در کشور ما بر همه مسلمین حکم کرده که بازار را اسلامی اداره کرده و از سلامت بازار صیانت کنند.

وی افزود: بازار باید عاری از هرگونه آفتی باشد و در این زمینه هم بازاریان و هم مسؤولان تعزیراتی و هم دستگاه‌های نظارتی وظیفه مستقیم بر عهده دارند.

مدیرکل دادگستری استان هرمزگان با بیان این که امور مسلمین در بازار باید بر پایه قوانین الهی اداره شود، عنوان کرد: سلامت بازار به طور مستقیم بر سلامت جامعه اثرگذار است و قانون نیز به طور مشخص و روشن تأکید کرده که همه کسانی که در سرزمین اسلامی تابعیت دارند باید در حوزه داد و ستد و صادرات، قوانین موضوعه را به طور دقیق عمل کنند.

اکبری اضافه کرد: قاچاق ریشه اقتصاد سالم را می‌خشکاند و آسیب‌های بزرگی به اشتغال و توسعه اقتصادی کشور وارد می‌کند و بنابراین باید با اشکال مختلف قاچاق در جامعه برخورد کنیم.

وی ادامه داد: رزق حلال وظیفه همگان است اما باید از این مهم از سوی حاکمیت صیانت کرد و حاکمیت نمی‌تواند در برابر تجارت‌های باطل ساکت بماند و واکنش ما به عنوان دستگاه قضایی در قالب قانون به طور دقیق مشخص شده است.

مدیرکل دادگستری هرمزگان گفت: نقش برخی دستگاه‌ها در زمینه قاچاق پیشگیرانه و نقش برخی نیز بازدارنده است و ما از دستگاه‌های فرهنگی انتظار داریم که مشکلات و معضلاتی را که قاچاق برای زندگی مردم و اقتصاد کشور بوجود می‌آورد را به درستی و به طور دقیق تشریح کنند تا جامعه بیش از پیش در زمینه مبارزه با قاچاق با دستگاه‌ها مسؤول همراه شود.

اکبری تأکید کرد: باید دولت در مناطق مرزی اشتغال را تقویت کند و در عین حال برنامه‌های مستمری در زمینه رونق اقتصاد و مهار بیکاری تدوین و به اجرا درآورد تا تولید داخلی رونق گرفته و افراد، خود را در خدمت به اقتصاد ملی احساس کنند و هرگز تن به انجام تجارت غیرقانونی ندهند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید