خبر فوری
مهدی رمضانی : قطعاً حال کتابخانه شما زمانی خوب است که شما مهمان آن باشید

مهدی رمضانی : قطعاً حال کتابخانه شما زمانی خوب است که شما مهمان آن باشید

هرمزبان – مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جمع دانش‌آموزان مدرسه مکتب‌الأمیر(ع) گفت: قطعاً حال کتابخانه شما زمانی خوب است که شما مهمان آن باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایکنا ،  کتابخانه مدرسه برکت مکتب‌الأمیر(ع) واقع در محله امام‌زاده یحیی، امروز، شنبه ۲۸ آبان، با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد، محمد سرشار، معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور و علیرضا زندوکیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران افتتاح شد.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جمع دانش‌آموزان مدرسه مکتب‌الأمیر(ع) گفت: خوشحالم که از امروز مدرسه شما مجهز به فضایی است که می‌تواند محل مطالعه باشد؛ آنجا می‌توانید کتاب بخوانید، بازی کنید و سرگرم شوید. کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند در آینده آدم‌های مفیدتری باشید. قطعاً حال کتابخانه شما زمانی خوب است که شما مهمان آن باشید.

مهدی رمضانی با اشاره به اینکه قشنگ‌ترین خاطرات کودکی‌اش با کتاب رقم خورده، از مسئولین مدرسه خواست دانش‌آموزان را برای بازدید به کتابخانه کودک هدهد سفید و بخش کودک کتابخانه مرکزی پارک شهر بیاورند.

در حاشیه این مراسم، محمدحسن ده‌دست، مدیر مدرسه مکتب‌الأمیر(ع) به بیان توضیحاتی در خصوص پیش‌دبستانی و دبستان مکتب‌الأمیر(ع) و کتابخانه این مدرسه پرداخت و گفت: محله امام‌زاده یحیی، یکی از ۲۰۲۰ محله محروم شناسایی شده در سطح کشور است؛ ما تحت عنوان گروه جهادی حضرت ابوطالب، پیشنهاد اجرای طرح ارتقای محله امام‌زاده یحیی را ارائه دادیم. بعد از اجاره ملک از آموزش‌وپرورش، سعی کردیم اینجا را به پایگاهی اجتماعی و فرهنگی که خدماتش منحصر به مدرسه نیست، تبدیل کنیم. درواقع مدرسه به صورت خیریه اداره می‌شود و بهانه‌ای برای ارتقای محله است.

وی ادامه داد: در این مدرسه در کنار ارائه خدمات آموزشی، واحدهای پزشکی و درمانی، مشاوره، کارآفرینی و سرگرمی نیز فعال است و خدمات این واحدها به ساکنان محله ارائه می‌شود. مدرسه ما ۱۳۰ دانش‌آموز دارد اما درواقع ما در گام اول ۱۳۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده‌ایم و در گام بعد قصد داریم سایر خانواده‌های محله را نیز درگیر فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی کنیم.

ده‌دست ایجاد کتابخانه را یکی از نیازهای فرهنگی محله دانست و گفت: سال گذشته با کمک خیرین سه دوره مسابقه کتابخوانی برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب بچه‌ها روبه‌رو شد و بعد از آن پیگیر راه‌اندازی کتابخانه بودند. به همین دلیل سال گذشته در حد توان خود کتابخانه کوچکی حاوی ۳۰۰ جلد کتاب راه‌اندازی کردیم و منابع کتابخانه را از طریق دوستان و آشنایان جمع‌آوری کردیم.

وی ادامه داد: کتاب‌های کتابخانه ما چندین دور توسط بچه‌ها خوانده شد و دیگر کتاب جدیدی نداشتیم. این موضوع باعث رایزنی ما با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد و آقای رمضانی برای بازدید از کارهای گروه جهادی، به مدرسه آمدند. ایشان یکی از اتاق‌ها به مساحت حدود ۴۰ مترمربع را برای کتابخانه مناسب دانستند و قول تجهیز کتابخانه را دادند. کتابخانه از سوی نهاد به قفسه و حدود ۱۷۰۰ جلد کتاب مجهز شد و خوشبختانه ه امروز رسماً کار خود را آغاز کرد. تلاش ما این است که بعد از پایان ساعات مدرسه، امکان استفاده از کتابخانه برای ساکنان محله فراهم شود؛ چراکه هرچه ارتباط اهالی محله با مدرسه بیشتر شود، ما به هدفمان نزدیک‌تر خواهیم شد.

گفتنی است دبیرکل نهاد بیستم مهرماه ۱۴۰۱ با همراهی مجتبی خالدی، مسئول گروه جهادی حضرت ابوطالب(ع) ضمن حضور در مدرسه برکت مکتب‌الأمیر(ع) با فعالیت‌ها و خدمات این مدرسه برای دانش‌آموزان کمتر برخوردار و خانواده‌هایشان آشنا شد و برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه این مدرسه قول مساعد داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید