خبر فوری
مهدی دوستی : مگس میوه مدیترانه‎ای و سوسک سرخرطومی حنایی، مرکبات و نخلستانهای استان هرمزگان را تهدید می‌کند

مهدی دوستی : مگس میوه مدیترانه‎ای و سوسک سرخرطومی حنایی، مرکبات و نخلستانهای استان هرمزگان را تهدید می‌کند

هرمزبان – مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت : مگس میوه مدیترانه‎ای و سوسک سرخرطومی حنایی، مرکبات و نخلستانهای استان هرمزگان را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه در نشست شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی برگزارشد، با اشاره به اینکه درحال حاضر مگس میوه مدیترانه‎ای و سوسک سرخرطومی حنایی، مرکبات و نخلستان‎های استان را تهدید می‌کند، گفت: پیگیر تخصیص اعتبارات ملی و همچنین بودجه استانی برای ردیابی و مبارزه با این آفت‌ها هستیم.

استاندار هرمزگان افزود: در جهت تامین امنیت و سلامت محصولات کشاورزی درهرمزگان، رصد و پایش مستمر آفت‌ها و بیماری‌هایی که کشاورزی استان را تهدید می‌کند، مورد تاکید است.

وی در بررسی روند طولانی ‌شدن دریافت مجوز آزمایشگاه‌های معین جهت تطبیق سموم در محصولات کشاورزی، تاکیدکرد: شکایت سازمان غذا و دارو به دلیل اطاله در صدور مجوزهای مورد نیاز به بازرسی نهاد ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

به نقل از سازمان جهادکشاورزی هرمزگان؛ مگس میوه مدیترانه‌ای به عنوان خطرناک‌ترین نوع آفت در باغ‌های مرکبات و مگس میوه انبه، در هرمزگان مشاهده شده و محصول باغداران استان را در معرض تهدید جدی قرار داده است. بیشترین مشاهده آفت مگس میوه مدیترانه‌ای که می‌تواند به ۳۰۰ گونه گیاهی آسیب بزند در سیاهو و حاجی آباد است که این مناطق از مهم ترین مراکز تولید مرکبات استان هستند.

توسعه ظرفیت‌های صادرات کشاورزی از بندرلنگه به مقصد قطر


نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با اشاره به ظرفیت بندرلنگه در جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی به مقصد بندر حَمَد قطر، تصریح‌کرد: کارهای بزرگی برای توسعه ظرفیت‌های بندری شهرستان بندرلنگه تعریف شده است.

دوستی یادآورشد: احداث بندرگاه جدید، پیوست یک هکتار به بندرگاه فعلی، اختصاص ۱۰۰هکتار زمین برای احداث پارکینگ کانتینری و احداث طرح کمربندی بندرلنگه از جمله این طرح‌ها هستند که وضعیت این بندر را برای صادرات محصولات کشاورزی مطلوب‌تر می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح گلوگاه‌هایی که سرعت حرکت صادرکنندگان و بخش خصوصی را می‌گیرد، گفت: در خصوص ترانزیت در بندر شهید رجایی اصلاحات قابل توجهی صورت گرفت که رویه‌ها را در ترانزیت از ۴۸ ساعت به سه تا پنج ساعت کاهش داد و نتیجه آن بر روی حجم ترانزیت تاثیر بسزایی گذاشت.

تخصیص ۸۴ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در بحث کمک‌های فنی و اعتباری، بیش از ۸۴ میلیارد تومان به حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان در استان اختصاص داده شد که اگر شرکت‌ها به‌ویژه آزمایشگاه‌های مرجع بخواهند تجهیزاتی از این شرکت‌ها خریداری کنند نیز مشمول این اعتبارات خواهند شد و می‌توانند از این ظرفیت برای توسعه و نوآوری استفاده کنند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید