خبر فوری

امیر مهدی ثقفی فر : افزایش برد موفقیت آمیز سامانه سلاح راهبردی باور 373

هرمزبان – امیر مهدی ثقفی فر معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش از افزایش برد موفقیت آمیز سامانه سلاح راهبردی باور 373 خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، امیر مهدی ثقفی فر معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در برنامه تلویزیونی سلام تهران شبکه ۵ سیما گزارشی از افزایش بُرد موفقیت آمیز کشف، شناسایی و درگیری سامانه سلاح راهبردی باور ۳۷۳ به عموم هموطنان کشورمان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سامانه سلاح راهبردی بُرد بلند باور ۳۷۳ برای مقابله با اهداف دورایستا بکارگیری و در سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ارتش در چرخه‌ی عملیاتی قرار گرفته است، اظهار داشت: برد کشف، درگیری و انهدام این سامانه سلاح در نمونه‌ی بهینه شده به طور چشمگیری ارتقاء پیدا کرده است و توانسته است هدف را در فاصله ۳۰۶ کیلومتری منهدم کند که دستاورد کاملاً ارزنده و خطیری محسوب می‌شود.

امیرسرتیپ دوم ثقفی فر با اشاره به اینکه سامانه سلاح راهبردی باور ۳۷۳ دفاع هوایی و قدرت بازدارندگی مرزهای هوایی کشورمان را در برابر بیگانگان افزایش داده است، تصریح کرد: از آنجائی که زیرسازی، بسترسازی و دانش مناسب تولید تسلیحات داخلی کاملاً داخلی و بومی است درنتیجه ارتقا، پیشرفت و کیفیت این سامانه‌ها نیز به راحتی قابل افزایش است.

معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش، افزود: تنوع طراحی تا فناوری‌های پیشرفته سامانه‌های بومی قدرت نفوذ بیگانگان را کم اثر کرده و لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

وی با تشریح و برشمردن برخی از ویژگی‌ها و برتری‌های سامانه سلاح باور ۳۷۳ در مقایسه با برخی سامانه‌های هم تراز در دنیا، خاطرنشان کرد: قابلیت درگیری با انواع اهداف آیرودینامیک، بالستیک و نیز پرنده‌های نسل پنجم و رادار گریز از شاخصه‌های اصلی این سامانه بومی دفاعی است.

امیرسرتیپ دوم ثقفی فر با بیان اینکه توانایی‌های ویژه و منحصر به فرد سامانه سلاح راهبردی باور ۳۷۳ در کشف، شناسایی و درگیری برای ابر قدرت‌هایی که ادعای برتری و قدرت هوایی بین المللی را دارند کاملاً معنا دار، واضح و روشن است، تاکید کرد: روند روبه رشدی که در تمامی عرصه‌ها بویژه حوزه علوم فنی، پدافندی و نظامی است هیچگاه متوقف نمی‌شود چراکه دشمنان از هر کوشش و فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی دریغ نخواهند کرد و لحظه‌ای چشم دیدن سرافرازی ایران اسلامی را ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید