خبر فوری
احمد الطیب شیخ دانشگاه الازهر مصر از علمای شیعه خواست با علمای اهل سنت وارد گفتگو شوند

احمد الطیب شیخ دانشگاه الازهر مصر از علمای شیعه خواست با علمای اهل سنت وارد گفتگو شوند

هرمزبان – احمد الطیب شیخ الازهر مصر از علمای شیعه خواست تا در راستای «مقابله با فتنه» و «درگیری فرقه‌ای» با علمای اهل سنت وارد گفت‌وگو شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از مشرق نیوز ،  احمد الطیب شیخ دانشگاه الازهر مصر به عنوان مهم‌ترین نهاد دینی اهل سنت، امروز (جمعه) در اختتامیه کنفرانس گفت‌وگوهای بحرین، خواستار برپایی گفت‌وگوی اسلامی-اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی شد.

به نوشته المیادین، او که در حضور پاپ فرانسیس که روز گذشته وارد بحرین شده بود، سخن می‌گفت، افزود: «من و علمای بزرگ الازهر و شورای “حکمای مسلمان” از صمیم قلب و با آغوشی باز آماده هستیم تا با برادران مسلمان شیعه خود دور یک سفره بنشینیم».

احمد الطیب هدف از برپایی گفت‌وگوی شیعه و سنی را مبارزه با فتنه‌انگیزی و درگیری فرقه‌ای اعلام کرد و افزود: «از تمامی علمای اسلام در جهان می‌خواهم با تمامی اختلافات مذهبی و طائفی و مکتبی به سرعت برای برپایی گفت‌وگوی جدی اسلامی- اسلامی در راستای وحدت و نزدیکی و شناخت یکدیگر وارد عمل شوند».

شیخ الازهر مصر تأکید کرد که هدف از این نشست عبور از گذشته و تقویت اسلام و یکدست کردن مواضع اسلامی است و گفت که باید سخنرانی‌های خصمانه و نفرت پراکنی از سوی هر دو طرف متوقف شود و تحریک و تکفیر از میان برود.

او گفت که باید از اختلافات تاریخی و معاصر با تمامی اشکال آن، عبور کرد.

شیخ الازهر در بخش دیگری از سخنانش به جنگ اوکراین و روسیه پرداخت و در این باره بر ضرورت توقف این جنگ و نشستن دو طرف بر سر میز گفتگو و مذاکره تاکید کرد.

منبع: مشرق نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید