خبر فوری
فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه : حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه : حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم

هرمزبان – فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم، گفت: ایران در طول این مذاکرات صادقانه بوده و امیدواریم دور بعدی گفت‌وگوها موفقیت آمیز باشد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در کنار رهبری و دولت ایران در برابر تهاجم مغرضانه آمریکا و اسرائیل و اذناب آنها هستیم. اقداماتی که برای هدف قرار دادن ثبات ایران در قبال مسائل عادلانه منطقه و جهان انجام می‌شود.

وی افزود: همبستگی سوریه با ملت و دوست برادر ایران را اعلام و تأکید می‌کنم خوشحالیم این اقدامات با شکست مواجه شد و حامیان مالی و سیاسی و رسانه‌ای آن ناکام ماندند.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: اطمینان داریم که اراده ملت ایران این است که در کنار دولت و حکومتش بایستد و اجازه ندهد تروریسم به کشور دیگری در منطقه ما وارد شود.

وی افزود: سوریه از این اقدامات آسیب‌ها دیده است و همان روش‌هایی که عناصر مسلح و تروریست در سوریه برای هدف قرار دادن دولت سوریه پیش گرفتند، امروز نیز همان اقدامات را صورت می‌دهند و هدف قرار دادن ایران برای تغییر مواضع آن است ولی انقلاب اسلامی به دستاوردهای خود ادامه خواهد داد.

فیصل المقداد گفت: همچنین در نشست امروز در خصوص روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف صحبت کردیم. حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم و معتقدیم ایران در طول این مذاکرات صادقانه عمل کرد و امیدواریم دور بعدی گفتگوها موفقیت آمیز باشد و کشورهای غربی از مواضع غیر صادقانه خود در این گفتگوها دست بکشند.

وی افزود: در این سفر با رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگوهای مفیدی در خصوص روابط دوجانبه و شرایط منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی و ضرورت مقابله با چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، داشتیم.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: حامی جهان چندقطبی هستیم که کشورها آزادی و دموکراسی داشته باشند نه دنیایی که تحت سلطه آمریکا و غربی‌ها باشند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید