خبر فوری

عملیات پهپادهای انتحاری علیه دشمن فرضی در سومین روز رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه

هرمزبان – عملیات پهپادهای انتحاری علیه دشمن فرضی در سومین روز از رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی ارس صبح دیروز با حضور یگان‌های شرکت‌کننده آغاز شد..

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روزنامه کیهان ، در این بخش از رزمایش، نیروهای ویژه سپاه با اجرای عملیات هلی‌بُرن و هوابرد با بهره‌گیری از بالگردهای MI-17، بر روی مناطق از پیش تعیین شده پیاده و تمرین تصرف ارتفاع و جاده‌های مواصلاتی دشمن را به منظور قطع راه‌های پشتیبانی تمرین کردند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران،‌ امیر سرتیپ فرهاد آریانفر از مسئولان عملیات ستادکل نیروهای مسلح،‌ سردار جلیل بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا نیروی زمینی سپاه و سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد اجرای مراحل سومین روز از رزمایش اقتدار هستند.

در سومین روز از رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه همچنین پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه با موفقیت مواضع دشمن فرضی را منهدم کردند.

این پهپادهای انتحاری که توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی طراحی و تولید شده، مجهز به سر جنگی قدرتمند بوده و با بهره‌مندی از هوش مصنوعی قادر به انهدام انواع مواضع و استحکامات دشمن هستند.

همچنین پهپادهای نظارتی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه ماموریت رصد و پایش منطقه رزمایش را با موفقیت اجرا کرده‌اند. گروه چهل مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه همچنین پل شناور pmp را بر روی رودخانه ارس احداث کردند. این یگان همچنین یک عدد پل خاکی نیز در نزدیکی پل متحرک احداث کرد. این عملیات پس از دفاع مقدس، برای نخستین بار به اجرا درآمده است.

در سومین روز از رزمایش همچنین جدیدترین پهپاد انتحاری پرسه زن با نام معراج 521 و با سرجنگی‌های متفاوت عملیاتی شد.

سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره آخرین اقدامات و تمرینات انجام شده در این رزمایش گفت: ما امروز عملیات پیچیده نصب پل بر روی رودخانه را با توان بالای واحدهای مهندسی نیروی زمینی سپاه انجام دادیم.

وی ادامه داد: لحظاتی قبل از عملیات عبور تجهیزات زرهی و ماشین‌آلات مهندسی از روی پل نصب شده با موفقیت انجام شد.

سردار پورجمشیدیان گفت: همچنین عملیات و تمرین انتقال ماشین‌آلات مهندسی توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه از روی رودخانه با موفقیت انجام شد و در ادامه عملیات تهاجمی شبیه ‌سازی شده را انجام خواهید.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: امشب نیز عملیات تاخت شبانه در یک منطقه صعب‌العبور کوهستان انجام خواهد شد.
یکی از ویژگی‌های رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه نصب پل‌های متحرک و شناور PMP بر روی رودخانه برای انتقال تجهیزات و نیروهاست.
این پل‌های متحرک قابلیت تحمل وزن تا ۶۰ تن را دارد که وزن قابل قبول برای عبور‌تانک و نفربر است.
این پل‌ها اگر بخواهد تا حداکثر وزن قابل تحمل خود را تحمل کند، باید در طول ۲۲۷ متر و عرض ۷ متر نصب شوند بدون اینکه نیاز به نصب پایه داشته باشند؛ زمان لازم برای نصب این ۲۲۷ متر پل نیم ساعت است. قبل از نصب پل باید در سمت ساحل زیر‌سازی انجام شود و مکان مناسب برای نصب پل پیدا شود.

تجهیز یگان صابرین به پهپادهای انتحاری

در سومین روز از این رزمایش جدیدترین پهپاد انتحاری پرسه‌زن با نام معراج 521 و با ۳ نوع سرجنگی‌ متفاوت عملیاتی شد.

سردار علی کوهستانی مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه درباره ویژگی‌های این پرنده اظهار کرد: وزن سرجنگی این پهپاد در سه رنج 500 گرم، 700 گرم و 1000 گرم (یک کیلوگرم) است.

وی افزود: پهپاد معراج با مداومت پروازی 5 تا 15 دقیقه دارای 5 کیلومتر برد است.

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: این پهپاد با قابلیت حمل توسط نفر، هم اینک در اختیار یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی از جمله یگان صابرین قرار دارد.

به گزارش فارس، این پهپاد از لانچرهای کوچک در اختیار نیروهای پیاده پرتاب شده و کاربر آن می‌تواند آن را از طریق نمایشگری که در اختیار دارد، به سمت هدف موردنظر هدایت کند.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

2 نظر

  1. درود بر دلاورمردان سپاه

  2. پهپادهای ایرانی خواب را از چشم دشمنان این مرز و بوم ربوده اند … درود…

دیدگاهتان را بنویسید