خبر فوری

ضرورت ارائه رشته‌هایی متناسب با نیازهای جامعه

موسی جاودان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی همان‌گونه که از اسمش پیداست، برای یادگیری علمی و استفاده کاربردی از آن تأسیس شده و باید رشته‌هایی متناسب با نیازهای جامعه ارائه کند.

وی افزود: در حال حاضر با 725 هزار دانش‌آموخته دانشگاهی بیکار در جامعه مواجه هستیم که اگر دانشگاه علمی کاربردی به رسالت خود عمل کرده و نیازهای استان را شناسایی کند، می‌تواند گام‌های مؤثری را در زمینه توسعه کارآفرینی بردارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان تاکید کرد: این دانشگاه قابلیت آن را دارد که اگر جامعه از رشته‌ای اشباع شد، رشته دیگری را به نسبت نیازهای جامعه جایگزین آن کند.

وی تصریح کرد: 20 واحد دانشگاه جامع علمی کاربردی در 7 شهر هرمزگان وجود دارد که حدود 11 هزار دانشجو و 1000 مدرس در حال حاضر مشغول به فعالیت‌ هستند که باید طبق نیازهای جامعه و مشاغل استان رشته‌ها را به‌روزرسانی کنیم.

جاودان خاطرنشان کرد: رسالت آموزش عالی تربیت نیروی متخصص و پژوهش در مسائل بنیادی و کاربردی است که اگر به‌درستی این موارد اتفاق بیفتد، موجب می‌شود اشتغال، پاسخگویی به نیازهای جامعه و کیفیت زندگی مردم افزایش یابد و این اتفاق می‌تواند هزینه‌ای زا که در دانشگاه‌ها مصرف‌شده، بازآوری کند.

وی عنوان کرد: در جامعه پیشرفته، انسان‌ها را تربیت می‌کنیم تا نیازهای جامعه را برآورده کنند؛ اما اگر این امر محقق نشود و مهارت‌های لازم آموخته نشود، کارها به‌خوبی پیش نمی‌روند و فقط علم‌آموزی بی‌ارتباط با نیازهای جامعه انجام می‌پذیرد که این امر دور از نیاز اصلی جامعه است.

جاودان خاطرنشان کرد: در نظر داریم با تجدیدنظر، اساتید دانشگاه‌های علمی کاربردی در استان را پالایش کرده و رشته‌ها را برحسب نیازهای جامعه ارائه کنیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان در پایان گفت: همچنین در نظر داریم اخلاق را الگو و ابتدای هر امر در دانشگاه قرار دهیم و در کنار تمام موارد اخلاق را مدنظر داشته باشیم، تمدن کشورمان بسیار کهن است و سنت‌های قدیم ایرانی و اسلامی بر همین مبناست که باید آن را تقویت کنیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید