خبر فوری
امام جمه قشم در شب شعر دفاع مقدس: از ظرفیت شعر در قالب بیان مشکلات جامعه استفاده شود

امام جمه قشم در شب شعر دفاع مقدس: از ظرفیت شعر در قالب بیان مشکلات جامعه استفاده شود

هرمزبان – امام جمه قشم در شب شعر دفاع مقدس گفت: شاعران سرزمین آب و آفتاب باید از ظرفیت‌ شعر در قالب بیان مشکلات جامعه، فعالیت هایی نیز داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، شب شعر دفاع مقدس به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم با حضور شاعران و چکامه سرایان این شهرستان مرزی با قرائت سروده های در وصف رزمندگان دلیر اسلام و شهدا در سالن اجتماعات شهرداری قشم در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس برگزار شد.

در این شب شعر عرفانی و حماسی، که به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار شد، شاعران برجسته جزیره قشم نگین خلیج فارس از جمله علی اسلام نیا، کهزاد داوودی، ولی اله احدی و محمدرضا عاطفی نژاد به قرائت اشعار خود پرداختند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم نیز در این مراسم بر تکریم و بزرگداشت شهدای گرانقدر دفاع مقدس و رزمندگان این دوران تاکید و خواستار نهادینه کردن فرهنگ و هنر دینی و اسلامی در جامعه شد.

امام جمه قشم در شب شعر دفاع مقدس: از ظرفیت شعر در قالب بیان مشکلات جامعه استفاده شود

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری محافلی که رنگ و بوی هنری دارد، اظهار داشت: چنین محافلی که با زبان هنر بیان می‌شود باید بیشتر در سطح شهرستان برگزار شود.

امام جمعه قشم گفت: شاعران سرزمین آب و آفتاب باید از ظرفیت‌ شعر در قالب بیان مشکلات جامعه، فعالیت هایی نیز داشته باشند.

حجت الاسلام حاجبی افزود: زبان شعر پیرامون دفاع مقدس و سیره اهل بیت (ع) به عنوان یک ظرفیت برای انتقال مفاهیم شناخته می شود و برای اثبات این مطلب می‌شود از تولید سروده هایی در وصف اربعین بعنوان مثال نام برد که بازخوردهای بسیار مثبتی در بین اقشار مردم داشته است.

در ادامه این مراسم میرداد میردادی شهردار قشم اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور تلاش و ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان و شهدایی است که در سنگر دفاع مقدس برای حفظ ارزش های انقلاب و میهن اسلامی از جان خود مایه گذاشتند.

امام جمه قشم در شب شعر دفاع مقدس: از ظرفیت شعر در قالب بیان مشکلات جامعه استفاده شود

وی با بیان اینکه درخشانی اسلام انقلابی، ایجاد روحیه بسیجی و مجاهدت در کشور از جمله برکات هشت سال دفاع مقدس است، گفت: در دفاع مقدس نیروهای رزمنده با توکل به خداوند و تبعیت از رهبری توانستند ابرقدرت ها را مغلوب کنند و امروز مسوولان باید با اقدامات فرهنگی دفاع مقدس را به عنوان الگوی ایثار و از خودگذشتگی به نسلهای آینده معرفی کنند.

شهردار قشم با اشاره به استفاده حداکثری زیرساخت‌های شهرداری در جهت برگزاری محافل و رویدادهای هنری در سطح این شهر گفت: وظیفه فرهنگی و هنری شهرداری از مطالبه های قشموندان است که برنامه ریزی هایی در این خصوص صورت گرفته است.

آیین های ویژه نکوداشت هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر ماه سال جاری در شهرستان قشم برگزار شد.

۳۱ شهریور ماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله از سوی رژیم بعثی صدام علیه جمهوری اسلامی ایران تا هفتم مهر ماه با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌ گذاری شده است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید