خبر فوری

علی اشتری: لغو تردد شناورها از قشم به جزیره لارک به دلیل افزایش سرعت باد و تلاطم دریا

هرمزبان – علی اشتری مدیر بنادر و دریانوردی قشم از  لغو تردد شناورها از جزیره قشم قشم به جزیره لارک به دلیل افزایش سرعت باد و تلاطم دریا از عصر شنبه 26 شهریور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، علی اشتری مدیر بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: تمامی برنامه های حرکت شناورها به جزیره لارک از بندر شهید ذاکری این شهرستان به دلیل افزایش سرعت باد و تلاطم دریا در عصر شنبه (بیست و ششم شهریور ۱۴۰۱) لغو شده است.

افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی دریایی و همچنین افزایش سرعت باد و به دنبال آن، تلاطم دریا در آب های محدوده جزیره قشم، رفت و آمد شناورها از بندر مسافری شهید ذاکری قشم به جزیره لارک، متوقف شده است.

وی ادامه داد: تغییرات احتمالی، اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

جزیره لارک از جزایر استان هرمزگان با مساحت حدود ۴۹ کیلومتر مربع چهارمین جزیره بزرگ ایران پس از جزایر قشم، کیش و لاوان است که در جنوب شرقی جزیره قشم و جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است.

فاصله جزیره لارک با جزیره قشم ۱۶ کیلومتر، با بندرعباس ۳۱ کیلومتر، با جزیره هرمز ۲۲ کیلومتر و با جزیره هنگام ۵۱ کیلومتر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید