خبر فوری

رئیس انجمن شتر ایران گفت: دومین جشنواره ملی شتر در بهمن ماه امسال به میزبانی شهرستان سیریک برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر  سعید زیبائی رئیس انجمن شتر ایران در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی شتر اظهار کرد: این جشنواره 3 و 4 بهمن ماه با ساربانانی از 22 استان کشور و نمایش انواع نژادهای شتر در ساحل شهر بندر سیریک  برگزار می شود.

وی افزود: بیش از 100 نفر شتر در نژادهای جماز، (سواری ) ، گوشتی ، شیری و دو کوهانه  برای انتخاب برترین ها با هم رقابت می کنند .

دکتر زیبائی ابراز کرد: در این جشنواره از هر نژاد سه نفر شتر برتر انتخاب می شود که انتخاب شتر برتر براساس ویژه گی های ظاهری ،میزان فرآوردهای شیری و اصلاح نژاد شتر  با استفاده از فن های تولید مثل و افزایش کمی و کبفی تولید است.

رئیس انجمن شتر ایران اذعان کرد: برگزاری فرآورده های شتر ، مسابقه شترسواری ، دو میدانی استقامت و سرعت ، نمایشگاه صنایع دستی و محصولات فرهنگی و بومی سواحل مکران از بخش های جنبی این جشنواره است.

دکتر زیبایی یادآور شد: این جشنواره ملی با هدف کمک زیرساختی و اساسی به پرورش شتر ، ارائه بحث های علمی و تخصصی درباره شتر ، بیمه نمودن شتران ، جابه جایی ، مقابله با تصادفات جاده ای ، کمک به حفظ و ذخیره ژنتیکی شتر است.

وی اضافه کرد: دومین جشنواره ملی شتر 4 و 5 بهمن ماه با معرفی شترداران برتر کشور  در شهرستان سیریک در سواحل مکران  هدف کمک به احیای پایان می پذیرد.

رئیس انجمن شتر ایران خاطرنشان کرد: ایت جشنواره با حضور پروفسور نیاسری ، پروفسور کالت از هند، دکتر رکنی معاون وزیر جهادکشاورزی و مقامات سیاسی استانی و  کشوری دیگر برگزار خواهد شد.

زیبایی تصریح کرد: گنگره ملی شتر نیز در 3 بهمن ماه به میزبانی شهر بندرعباس برگزار می شوذ که تا کنون بیش از 100 مقاله علمی به ستاد گنگره ارسال شده و بعد از داوری 10 مقاله برتر انتخاب و از آنها تجلیل خواهد شد.

شهرستان سیریک با داشتن 5 هزار نفر شتر  از قطب های پرورش شتر در استان هرمزگان است.

استان هرمزگان بیش از 20 هزار نفر شتر دارد.

شهرستان سیریک با جمعیت 43 هزار نفر در 175 کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد .

این جلسه با حضور عباسی معاون فرماندار سیریک ، پور طرق معاون سازمان جهادکشاورزی استان ،جمالدینی بخشدار مرکزی، سعدینی شهردار، مهندس نکویی مدیر جهادکشاورزی و جمعی از شترداران و کارشناسان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات فرمانداری سیریک برگزار شد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید