خبر فوری

هیأت‌های نظارت به دنبال تعامل حداکثری با عوامل اجرایی انتخابات هستند/ باید شمار صندوق‌های ثابت را افزایش دهیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر وحیدی امشب در نشست مشترک فرمانداران هرمزگان با رؤسای دفاتر شورای نگهبان در شهرستان‌های مختلف استان، اظهار کرد: هیأت‌های نظارت اولویت خودشان را تعامل حداکثری با عوامل اجرایی انتخابات در هرمزگان قرار داده‌اند تا بتوانیم رسالت مشترک خودمان را که همانا صیانت از آرای مردم است، به خوبی انجام دهیم.

وی بیان کرد: کمک به مشارکت حداکثری و صیانت از تک تک آرای مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی یک رسالت اساسی بر عهده هیأت‌های نظارت است و ما در این زمینه تا زمان برگزاری انتخابات در 29 اسفندماه به طور مستمر فرآیندهای آموزشی و نشست‌های مشترک و توجیهی را با مسؤولان هیأت‌های اجرایی برگزار خواهیم کرد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه رای مردم در قانون اساسی کشورمان و در عمیق‌ترین مفاهیم و اندیشه‌های سیاسی امام راحل (ره)، خاطرنشان کرد: صیانت از این آرا و مراقبت از جریان برگزاری انتخابات به قدری اهمیت دارد که ما باید در همه فرآیندها به طور شفاف و دقیق از ظرفیت مردم به خوبی بهره ببریم.

وحیدی ادامه داد: ناظران شورای نگهبان در تمامی نقاط کشور از جمله در استان هرمزگان از میان معتمدین مردم انتخاب می‌شوند و عملا فرآیند نظارت نیز به مانند فرآیند اجرای انتخابات بر دوش مردم قرار دارد و این یکی از ویژگی‌های اصیل مردمسالاری دینی در کشورمان است.

وی به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در غرب استان هرمزگان نیز اشاره کرد و عنوان داشت: رصد دقیق فرآیند انتخابات یکی از وظایف ناظران در شهرهای غربی استان هرمزگان است و از فرمانداران انتظار داریم تا در این زمینه با هیأت‌های نظارت در تعامل مستمر باشند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان هرمزگان همچنین بر اهمیت کاهش نسبت میان صندوق‌های سیار به صندوق‌های ثابت نیز تأکید کرد و گفت: استان هرمزگان استان پهناوری است و مکانیزم عملکرد صندوق‌های سیار نیز به گونه‌ای است که در طول روز رای‌گیری باید در چند نقطه حضور داشته باشند و لذا ممکن است امکان رای‌گیری از همه مردم یک منطقه برای آنان میسر نشود و لذا ما تأکید بر افزایش صندوق‌های ثابت در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی برای افزایش مشارکت مردم داریم.

وحیدی تصریح کرد: در قانون روند نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی قرار داده است اما ما در حوزه‌های اخذ رای باید تعامل و همکاری خوبی با هم داشته باشیم تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

وی در پایان از همکاری خوب مردم هرمزگان در جریان انتخابات گذشته نیز تقدیر کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید