خبر فوری

هندی‌ها متقاضی خرید خرما و قیر ایران هستند/ مزیت‌های صادراتی ما در منطقه کم‌نظیر است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، خلیل قاسمی شب گذشته در حاشیه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان اظهار کرد: در سفر هیأت تجاری جمهوری اسلامی ایران از استان هرمزگان به کشور هند، ابعاد مختلف توسعه همکاری‌های تجاری میان استان هرمزگان با کشور هند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در حال حاضر هندی‌ها متقاضی خرید خرما و قیر صادراتی ایران هستند.

وی با بیان این که امکان صادرات میوه از استان هرمزگان به کشور هند نیز وجود دارد، افزود: سه نوع از خرمای تولیدی استان هرمزگان در کشور هند با بسته‌بندی‌های اماراتی عرضه می‌شود و لازم است که ما در زمینه حضور در بازارهای جدید در سطح منطقه با جدیت بیشتری اقدام کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان ادامه داد: تقاضای واردات سیب، کیوی، خرما، صیفی‌جات و … از سوی تجار و بازرگانان هندی مطرح است و ما می‌توانیم با دقت بیشتر و رصد نیازهای کشور هند نه تنها محصولات کشاورزی خودمان را به این کشور صادر کنیم بلکه نقش مهمی در اقتصاد منطقه در دست بگیریم.

قاسمی عنوان کرد: برای صادرات مطلوب محصولات کشاورزی و باغداری به کشورهای پیرامونی ایران باید نسبت به هدف‌‌گذاری مناسب بر بازارهای آنان اقدام کنیم و کیفیت تولیدات ایرانی را نیز روز به روز افزایش دهیم.

وی بهبود صنعت بسته‌بندی، آموزش به باغداران و نخل‌داران، ایجاد سردخانه‌های مناسب برای صادرات به موقع و بهبود روش‌های انبارداری را از جمله عوامل مؤثر در توسعه صادرات عنوان و خاطرنشان کرد: موقعیت ما در سطح منطقه و آب و هوای ایران به گونه‌ای است که تولید و صادرات هر محصولی را میسر ساخته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: تنها یکی از ایالت‌های کشور هند به واردات سالانه 130 هزار تن خرما نیاز دارد و اگر ما تنها در زمینه همین یک محصول متمرکز شویم بدون شک تحولی بزرگ در اقتصاد هرمزگان و بخصوص در بخش نخل‌داری آن ایجاد می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید