خبر فوری
خلیل قاسمی : از 58 پروژه با اشتغال زایی مستقیم 3075 نفر بهره برداری شد

خلیل قاسمی : از 58 پروژه با اشتغال زایی مستقیم 3075 نفر بهره برداری شد

هرمزبان – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از بهره‌برداری از ۵۸ پروژه با سرمایه‌گذاری ریالی به مبلغ ۱۷۱ هزار و ۵۶ میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری ارزی به مبلغ ۵۸۰ میلیون یورو و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۳ هزار و ۷۵ نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، خلیل قاسمی، امروز (۲۹ مرداد) در نشستی خبری اظهار کرد: در ۴ ماهه سال ۱۴۰۱ در بخش سرمایه‌گذاری ۱۵۳ فقره جواز تأسیس با مبلغ بیش از ۹۹۴ میلیارد ریال و اشتغال برای ۱۳ هزار و ۶۷۵ نفر صادر شد. در حال حاضر هزار و ۴۹۲ فقره جواز تأسیس با مبلغ ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال و اشتغال برای ۴۱ هزار و ۳۹۶ نفر صادر شده است.

وی از کسب رتبه اول استان در سرمایه‌گذاری ایجاد شده جواز تأسیس در پایان ۴ ماهه نخست سال جاری در کشور و کسب رتبه دوم استان در سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی در کشور خبر داد و افزود: در بخش تولید صنایع در ۴ ماهه نخست سال جاری در تولید شمش با رشد ۲.۱۲ درصدی، در تولید آهن اسفنجی با رشد ۱۷.۲ درصدی، در تولید صنایع شیمیایی رشد ۴ درصدی، در تولید صنایع معدنی رشد ۲ درصدی، در تولید صنایع غیرفلزی رشدی ۳ درصدی و در تولید صنایع فلزی رشدی ۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: پیگیری و اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده در حوزه تولید در بستر سامانه جامع تجارت (ثبت ۲۳۸ قلم کالا از محصولات داخل استان) و پیگیری و اجرای پروژه شفاف‌سازی جریان کالا از طریق درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت (اظهار تولید، اظهار فروش، ثبت خرید مواد اولیه تولید) از اهم اقدامات ما در حوزه صنعت بوده است. همچنین در ۴ ماه ابتدای ۱۴۰۱ تعداد ۴ واحد با اشتغال ۲۸۶ نفر احیا شده است.

قاسمی بیان کرد: در حوزه معدن و صنایع معدنی تعداد ۵ معدن احیاء، تعداد ۷ پروانه معدنی و تعداد ۷ پروانه اکتشافی صادر شده است. پروانه‌های اکتشافی صادره طی ۴ ماهه سال جاری شامل مواد معدنی مخلوط کوهی، سنگ آهک، مارن رسی و سنگ تزئینی بوده است.

وی عنوان کرد: ارزش صادرات ما در ۴ ماهه سال جاری در گمرکات استان ۴ هزار و ۴۰۶ میلیون دلار و میزان تحقق هدف‌گذاری سال جاری ۳۵ درصد بوده است. همچنین ارزش صادرات بخش‌های مختلف اقتصادی استان در ۴ ماهه سال جاری ۶۸۷ میلیون دلار و میزان تحقق هدف‌گذاری سال جاری ۲۹ درصد بوده است.

بهره‌برداری از ۱۵ طرح صنعتی و پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی هرمزگان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۱۵ طرح صنعتی و پروژه زیرساختی با اعتباری بالغ‌بر ۶۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۷ طرح صنعتی با اعتبار ۲۸۳ میلیارد ریال و پروژه زیرساختی با اعتبار ۳۷۲ میلیارد ریال که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

سید امیر امیری‌زاد با بیان اینکه در سال جاری احداث ۴ ناحیه صنعتی در بشاگرد، گروک، بندرلنگه و جناح به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده ۴۰ واحد راکد مجدد به چرخه تولید برگشتند و اشتغالی بالغ‌بر ۵۳۲ نفر احیا شد. امسال تلاش می‌کنیم ۴۵ واحد تولید به چرخه تولیدی برگردند و از ابتدای سال تاکنون ۱۰ واحد به چرخه تولید برگشتند.

وی عنوان کرد: در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزار و ۲۳۹ فقره قرارداد صنعتی با سرمایه‌گذاران منعقد شده که از این تعداد ۵۴۲ طرح به با اشتغال ۷ هزار نفر بهره‌برداری رسیده و مابقی در مرحله ساخت و ساز هستند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲۱ هزار نفر شاغل خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید