انهدام باند قاچاق صادرات صوری سیب به هندوستان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، سردار عزیزالله ملکی در نشست خبری با اعلام خبر انهدام باند قاچاق صادرات صوری میوه به هندوستان، بیان داشت: با همکاری مرجع قضایی و مدیرکل جدید گمرکات بندر شهید رجایی، شرکتی قصد داشت یک محموله پنج هزار تنی سیب با ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال را به شکل صوری از کشور به مقصد هندوستان صادر کند شناسایی و اعضای این باند دستگیر شدند. 

وی عنوان کرد: با قرار گرفتن این موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعداد پنج نفر از اعضای این باند که برخی از این نفرات سابقه کیفری داشته اند در نقاط مختلف کشور دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار ملکی اظهار داشت: این شرکت تمامی مراحل قانونی صادرات صوری سیب درجه یک به هندوستان را طی و اسناد و مدارک لازم را اخذ کرده بود تا از این طریق بتواند کالاهایی مثل موز که شامل معافیت گمرک هستند را وارد کند.

وی اضافه کرد: این شرکت با ترفند صادرات صوری سعی داشت از دریافت ارز دولتی، جوایز صادراتی، استرداد حقوق ورودی، اخذ تسهیلات بانکی و کاهش عوارض گمرکی استفاده کند.

وی با اشاره به خاص و جدید بودن این نوع قاچاق کالا در استان هرمزگان، تصریح کرد: این رقم صادرات صوری کالا در گزارشات دولت مبنی بر صادرات غیر نفتی کشور لحاظ شده است.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان در خصوص کشف ۲۱۰ کانتینر قاچاق کالا در ماه های اخیر در هرمزگان، بیان داشت: به پرونده ۱۱۱ کانتینر قاچاق کالا در مراجع قضایی رسیدگی شده است که در این زمینه ۴۰ نفر دستگیر شده است.

به گفته ملکی، مابقی کانتینرهای مورد بحث در پرونده از طریق گمرک قشم به صورت قاچاق وارد کشور شده بود که این موضوع هم توسط دادستانی استان در حال رسیدگی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید