خبر فوری
دکتر یاسر مرادی : گرد و غبار در جزیره قشم / گروه های حساس از خانه خارج نشوند

دکتر یاسر مرادی : گرد و غبار در جزیره قشم / گروه های حساس از خانه خارج نشوند

هرمزبان -دکتر یاسر مرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اعلام کرد: با توجه به ورود گرد و غبار فرا منطقه ای از کشورهای همسایه به این شهرستان گروه های حساس به ویژه سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی، عروقی و تنفسی تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل تا ۴۸ ساعت آینده خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، دکتر یاسر مرادی روز دوشنبه اظهار داشت: گروه های حساس به منظور حفظ سلامتی خود، توصیه های بهداشتی و خود مراقبتی را تا پایان خروج گرد و غبار از جزیره قشم رعایت کنند.

وی ادامه داد: سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اضافه کرد: ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گرد و غبار، در فضای باز ورزش نکنند و قشموندان هم به پارک ها و پیاده روی نروند زیرا مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

دکتر مرادی توضیح داد: در صورت ضرورت برای خروج از منزل یا محل کار، حتما از ماسک مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا، ماسک n۹۵ یا ماسک ffp۲، ffp۳ به همراه ماسک های سه لایه است.

وی با بیان اینکه کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند مثل پلیس راهور، نیروهای اورژانس ۱۱۵، امدادگران هلال احمر ۱۱۲، نیروی انتظامی ۱۱۰، آتش نشانی ۱۲۵، پاکبانان و سبزبانان شهرداری قشم حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی فوق استفاده کنند، اظهار داشت: در صورت امکان از مصرف سیگار و قلیان خودداری کرده و از طرفی مصرف شیر، ماست کم چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن افزایش دهند.

محمد کاملی دیرستانی رییس اداره هواشناسی قشم امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری به ویژه از ساعت های صبح تا ظهر پدیده شاخص مناطق مرکزی و شرقی استان هرمزگان و همچنین مناطق دریایی گرد و غبار خواهد بود.

وی افزود: با ماندگاری بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور و تاثیر گرد و غبار از عرض های پایین، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

از روز گذشته (یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱) به دلیل ورود گرد و غبار فرا منطقه ای از کشورهای همسایه به این شهرستان، دید افقی در برخی نقاط این جزیره از جمله مناطق شمالی به یک هزار و ۲۰۰ متر کاهش یافته بود.

پیش بینی می شود امروز و فردا به علت حاکمیت سامانه پرفشار و تداوم باد جنوب غربی این گرد و غبار ادامه داشته باشد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید