خبر فوری

کریم بنزما، تیبو کورتوا و کوین دی بروین؛ نامزدهای نهایی بهترین بازیکن سال 2022

هرمزبان – سه نامزد نهایی کسب جایزه بهترین فوتبالیست مرد یوفا در سال 2022 مشخص شدند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، کریم بنزما، تیبو کورتوا و کوین دی بروین با آرای مربیان حاضر در مرحله گروهی لیگ اروپا، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ کنفرانس اروپای فصل گذشته و 55 خبرنگار از 55 اتحادیه عضو یوفا، به عنوان سه نامزد نهایی کسب جایزه بهترین بازیکن فصل 22-2021 انتخاب شدند. به نقل از وب سایت یوفا، مربیان و خبرنگاران هر کدام به سه گزینه مد نظر خود رأی دادند که گزینه های اول تا سوم به ترتیب 5، 3 و 1 امتیاز داشتند. گفتنی است که مربیان حق نداشتند به بازیکنان تیم خود رأی بدهند. در نهایت کریم بنزما، تیبو کورتوا و کوین دی بروین به عنوان سه نامزد نهایی جایزه بازیکن سال یوفا انتخاب شدند. برنده این جایزه در طول مراسمی در استانبول ترکیه در تاریخ 25 آگوست (دو هفته دیگر) مشخص می شود. نفرات چهارم تا دهم بر اساس آرا و امتیازات کسب شده نیز به ترتیب زیر است:
4- روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ / بارسلونا، لهستان)؛ 54 امتیاز
5- لوکا مودریچ (رئال مادرید، کرواسی)؛ 52 امتیاز
6- سادیو مانه (لیورپول / بایرن مونیخ، سنگال)؛ 51 امتیاز
7- محمد صلاح (لیورپول، مصر)؛ 46 امتیاز
8- کیلیان ام باپه (پاری سن ژرمن، فرانسه)؛ 25 امتیاز
9- وینیسیوس جونیور (رئال مادرید، برزیل)؛ 21 امتیاز
10- ویرجیل فن دایک (لیورپول، هلند)؛ 19 امتیاز
هر سه سرمربی نامزد نهایی کسب جایزه بهترین سرمربی سال یوفا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند و دو تن از آن ها به فینال رسیدند. به گزارش وب سایت یوفا، کارلو آنچلوتی، پپ گواردیولا و یورگن کلوپ سه نامزد نهایی کسب عنوان بهترین سرمربی یوفا در فصل 22-2021 هستند. این نفرات با رای هیئتی متشکل از سرمربیان حاضر در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپای فصل گذشته و گروهی از روزنامه نگارهای انجمن های عضو یوفا انتخاب شده اند. هر کدام از رای دهندگان قادر به انتخاب 3 نفر بودند که به ترتیب رای اول 5 امتیاز، رای دوم 3 امتیاز و رای سوم 1 امتیاز دارند. برنده این جایزه در طول مراسمی در استانبول ترکیه در تاریخ 25 آگوست (دو هفته دیگر) مشخص می شود. نفرات چهارم تا ششم بر اساس آرا و امتیازات کسب شده نیز به ترتیب زیر است:
4- اولیور گلاسنر (آینتراخت فرانکفورت)؛ 75 امتیاز
5- اونای امری (ویارئال)؛ 74 امتیاز
6- ژوزه مورینیو (آاس رم)؛ 51 امتیاز
مراسم توپ طلای 2022 قرار است در تاریخ 17 اکتبر (25 مهرماه) برگزار شود و در فاصله دو ماه تا برگزاری این مراسم، فرانس فوتبال فهرست تمامی نامزدهای دریافت این جایزه و همچنین جوایز دیگری که در این مراسم اهدا خواهد شد را اعلام می‌کند. پیش از این توپ طلا پس از پایان هر سال انتخاب می‌شد اما پس از انتقادهایی که از شیوه رای‌گیری و انتخاب بازیکنان برنده این جایزه خصوصا در سال گذشته مطرح شد، این نشریه فرانسوی تصمیم گرفت که روند انتخاب برنده این جایزه و زمان برگزاری مراسم را تغییر دهد. به این ترتیب، از امسال قرار است برنده توپ طلا پس از پایان هر فصل فوتبالی و با توجه به عملکردی که بازیکنان در لیگ داخلی هر کشور و همچنین لیگ قهرمانان داشته‌اند انتخاب شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید