خبر فوری

حسین امیرعبداللهیان: وعده هیئت حاکمه افغانستان برای تخصیص حقابه ایران از هیرمند

هرمزبان – وزیر امور خارجه گفت: مقامات هیئت حاکمه در افغانستان قول داده‌اند نسبت به تخصیص حقابه ایران از رودخانه هیرمند اقدام کنند و به زودی نیز تیم فنی از وزارت نیرو به افغانستان می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حسین امیر عبداللهیان در تشریح نشست امروز (دوشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی مباحثی در حوزه‌های دیپلماسی و آب، دیپلماسی و محیط زیست و دیپلماسی اقتصادی مطرح شد و نمایندگان عضو این کمیسیون دغدغه‌هایی در زمینه آب و سدسازی در برخی از کشورهای همسایه داشتند که تأثیرات آن را در برخی از استان‌های غربی و هیرمند شاهد هستیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در خصوص حقابه ایران از رودخانه هیرمند به نمایندگان مردم در مجلس اعلام کردم که با هیچ طرفی تعارف نداریم و بر اساس دستور رئیس جمهور همکاران من در وزارتخانه‌های امور خارجه و نیرو مسائل را پیگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقامات هیئت حاکمه در افغانستان قول داده‌اند نسبت به تخصیص حقابه ایران از رودخانه هیرمند اقدام کنند و به زودی نیز تیم فنی از وزارت نیرو به منظور پیگیری جدی مسائل عازم کشور افغانستان می‌شود.

امیر عبداللهیان با تاکید بر اینکه در جریان سفر آقای اردوغان به تهران و سفر اینجانب به کشور ترکیه مسئله حقابه ایران از رودخانه ارس مورد توجه جدی قرار گرفت، عنوان کرد: مسئله گرد و غبار و مباحث زیست محیطی از دیگر موضوعاتی بود که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شد.

وزیر امور خارجه، افزود: در نشست امروز کمیسیون کشاورزی همچنین در زمینه دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت کشاورزی برای ارز آوری و صادرات محصولات، مسائلی مطرح شد.

منبع: مشرق نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید