خبر فوری
مصطفی مازندرانی : رشد ۸۴ درصدی ارزش رفع تصرف اراضی در جزیره قشم

مصطفی مازندرانی : رشد ۸۴ درصدی ارزش رفع تصرف اراضی در جزیره قشم

هرمزبان – مصطفی مازندرانی رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم از رشد ۸۴ درصدی ارزش رفع تصرف اراضی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مصطفی مازندرانی رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم از رشد ۸۴ درصدی ارزش رفع تصرف اراضی خالصه در جزیره قشم از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مصطفی مازندرانی افزود: مجموع اراضی خالصه رفع تصرف شده این جزیره در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ افزون بر ۱۸۵ هزار و ۴۲۹ متر مربع است.

وی تصریح کرد: مجموع ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده جزیره قشم در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۸۴۵ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال) بیش از ۸۴ درصد رشد داشته است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم علت این افزایش را متفاوت بودن موقعیت منطقه ای و مکانی و همچنین ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده در طول دو بازه زمانی سه ماه اول سال عنوان کرد.

مازندرانی گفت: این یگان در خرداد سال جاری موفق به رفع تصرف اراضی خالصه به مساحت ۳۵ هزار و ۴۷ مترمربع به ارزش ۱۴۷ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال شده است.

وی توضیح داد: تمامی عملیات رفع تصرف این اراضی در راستای اجرای احکام قضایی و با دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم با همکاری مامورین فرماندهی انتظامی و فرماندهی پایگاه دریابانی این جزیره بدون هیچگونه تلفات و خسارات جانی و مالی از سوی ماموران این یگان صورت گرفته است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر تداوم این این گونه اقدامات برای احقاق حقوق عامه و مردم جزیره، از حمایت های قانونی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم و از فرماندهی انتظامی و فرماندهی پایگاه دریابانی این شهرستان و سایر مسوولینی که در این امر با یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم همکاری داشته اند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید