گروه معارف: همایش گسترش فرهنگ نماز شب گذشته (12 دی) با حضور اساتید، مسئولین و دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان بیرجند برگزار شد.

همایش گسترش فرهنگ نماز در دانشگاه فرهنگیان بیرجند برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حسین کمیلی رییس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، شب گذشته، (12 دی) همایش گسترش فرهنگ نماز در دانشگاه فرهنگیان بیرجند، با اشاره به فضیلت‌های نماز، گفت: اولین موضوعی که از ما در آخرت سوال خواهد شد، نماز است که آیات فراوانی در قرآن و روایات به اهمیت نماز پرداخته است.

وی درخصوص ثمرات نماز، افزود: کسانی که نسبت به نماز بی‌اعتنا باشند، خداوند برکت را از عمر، زندگی و ثروت آن‌ها برمی‌دارد و همچنین دیگر نیکی‌ها آن ها را مورد مقبولیت قرار نمی‌دهد.

کمیلی اظهار کرد: از دیگر ثمرات بی‌اعتنایی به نماز این است که دعای وی و همچنین دعای دیگر اشخاص، والدین و حضرت ولی عصر نیز در حق او استجابت نمی‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: افراد بی‌اعتنا به نماز مرگ سختی در انتظار آنها خواهد بود.

کمیلی افزود: ستاد اقامه نماز در راستای گسترش فرهنگ نماز در دانشگاه‌ها، نشست‌های دانشجویی پیرامون نماز برگزار کرده که شامل سخنرانی و پرسش و پاسخ است و همچنین تمام فعالیت‌های مربوط به امر ترویج نماز دانشگاه‌ها از جمله اقامه نماز جماعت، مراسم عزاداری، محافل انس با قرآن هرساله مور ارزیابی قرار می‌گیرد که سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند رتبه اول داشت.

فرهنگ نماز در بین دانشجویان تقویت شود

ایرج مهدی‌زاده رییس دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر بیرجند نیز گفت: اساس کار دانشگاه فرهنگیان بر یک فرهنگ بوده که شامل مقوله‌های متعدد است.

وی با بیان اینکه غایی‌ترین ارزش در نظام جمهوری اسلامی ایران، تعالی انسان و داشتن یک حیات طیبه است، افزود: این میسر نخواهد شد، مگر با ابزار درست که مساله ترویج و اهمیت نماز یکی از آن است.

رییس دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر بیرجند با تاکید بر تقویت فرهنگ نماز در بین دانشجویان،خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرهنگ نماز باید در بین دانشجویان فرهنگیان قوی‌تر باشد و بیشتر تقویت شود، چراکه دانشجویان فرهنگیان خود فرهنگ‌سازان آینده هستند.

در پایان از دانشجویان برتر فرهنگی در فعایت‌های نماز تقدیر شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید