خبر فوری
مجلس شورای اسلامی با 171 رأی با دو فوریت «طرح اصلاح قانون جوانی جمعیت» مخالفت کرد

مجلس شورای اسلامی با 171 رأی با دو فوریت «طرح اصلاح قانون جوانی جمعیت» مخالفت کرد

هرمزبان – نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح اصلاح قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی دو فوریت طرح حذف تبصره (ت) ماده یک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۷۱ رای مخالف و ۵۱ رای موافق با دوفوریت حذف این تبصره مخالفت کردند.

به این ترتیب این طرح به صورت عادی اعلام وصول شد.

در بند (ت) ماده یک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آمده است: وزارت کشور مکلف است با همکاری مرکز آمار ایران، هرساله به رصد مداوم میزان موالید و نرخ باروری کل در کشور پرداخته و بر اساس آن پیشنهادهای لازم را در خصوص برنامه­ ریزی برای ارتقای وضعیت باروری در استان‌ها و شهرستان‌ها به ستاد ملی جمعیت ارائه نماید.

بر اساس تبصره بند (ت) که نمایندگان با دوفوریت حذف آن مخالفت کردند، اعطای کلیه­ امتیازات و تسهیلات این قانون مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد. این محدودیت، شامل امتیازات و تسهیلات مذکور در مواد (۶)، (۷)، (۸)، (۱۷)، (۲۲)، (۲۳)، (۲۶)، (۴۰)، (۴۱)، (۴۳)، (۴۹)، (۶۶) و (۶۸) و همچنین مواردی که در قوانین قبلی پیش بینی شده است، نخواهد بود.

منبع: مشرق نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید