خبر فوری
امام جمعه بندر چارک : مسئولان انتظارات مردم را عملی کنند / نیاز به اختصاص چادر

امام جمعه بندر چارک : مسئولان انتظارات مردم را عملی کنند / نیاز به اختصاص چادر

هرمزبان – امام جمعه بندر چارک گفت مسئولان انتظارات مردم را عملی کنند تا آرامش به جامعه محلی بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه بندر چارک گفت: زمانی که بحرانی به وجود می آید،یکسری انتظارات از جانب مردم نیز ایجاد می شود که مسئولان باید آن را عملی کنند تا ترس و وحشت از جامعه دور شود و آرامش به جامعه محلی بازگردد.

حجت الاسلام جعفر رستاخیز با اشاره به اینکه از ساعات اولیه زلزله در بندرچارک مجموعه دولت و فرماندار شهرستان بندرلنگه پای کار بوده و تشکیل جلسه ستاد بحران را به همراه نماینده مرم غرب هرمزگان در مجلس و سایر مسئولان محلی داد، اظهار کرد: ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از منازل زلزله زده و ترک خورده در بندرچارک بازدید کرده و امیدوارم این حوادث و مشکلات را به مقامات بالادستی هرچه سریعتر منعکس کند.

وی با بیان اینکه دغدغه مردم در خصوص اختصاص چادر همچنان به قوت خودش باقی است، اضافه کرد: ابتدا قرار بر اسکان مردم در مدارس و سالن های ورزشی شد که در همان جلسه اعلام کردم به دلیل مسقف بودن این اماکن مردم استقبالی نمی کنند و همین موضوع رخ داد.

رستاخیز ادامه داد: با همکاری باشگاه ملوان نیز تعداد ۲۰ چادر از سوی جمعیت هلال احمر و تعدادی چادر عشایری نیز در این باشگاه برپا شد و سیستم سرمایشی را از دفتر خودم، کمک مردمی و مدارس سطح بندرچارک تهیه کردیم و اداره بنادر و فرودگاه های کیش ماشین آتش نشانی و موتور برق را تخصیص داد.

وی با بیان اینکه در این بین تعدادی از شهروندان بیمار بوده و قادر به جابجایی زیادی نیستند و مردم درخواست اعطای چادر به آن ها به صورت امانی و در گرو کارت ملی شدند، عنوان کرد: در این خصوص نیز باید ستاد بحران استان هرمزگان تصمیم بگیرد و این دغدغه مردم را برطرف کند زیرا هوا گرم است و پس لرزه ها همچنان تداوم دارد.

امام جمعه بندر چارک با اشاره به اینکه اختصاص چادر به مردم در حیاط منزل شان می تواند کمک شایانی به رفع دغدغه های مردم باشد، اظهار کرد: در صورت خالی شدن منازل ایجاد امنیت مشکل است در حالی که گزارش یک تا دو سرقت در این بین به بنده شده و می توانیم با اختصاص چادر به مردم هم امنیت منزل شان حفظ شود و هم در حین وقوع زلزله در چادر اسکان یابند و باید این موضوع را هم در نظر گرفت برخی منازل دیگر قابلیت اسکان ندارند.

در همین خصوص عضو شورای بندرچارک گفت: مردم چارک انتظار دارند مسئولان در اعطای چادر به منازل آسیب دیده همکاری کنند تا آرامش به بندرچارک بازگردد.

علی زارع با اشاره به اینکه تعداد پس لرزه ها امروز کاهش یافته و در حال حاضر آرامش نسبی به بندرچارک بازگشته است، اظهار کرد: البته همچنان ترس و وحشت از وقوع زلزله در بندرچارک وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند به منازل آسیب دیده و فاقد اسکان چادر اختصاص یابد، تصریح کرد: برخی منازل دچار ترک خوردگی شدید شده اند و مردم ترس از حضور در خانه دارند و درخواست برپایی چادر در منزل شان دارند.

زارع با اشاره به اینکه ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازدیدی از منازل ترک خورده و آسیب دیده انجام داده است، اضافه کرد: مسئولان از فرماندار بندرلنگه تا بخشدار و نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس از این وضعیت بازدید کرده و مشکلات را مشاهده کرده اند.

در همین زمینه یکی از معتمدین محلی گفت: بعد از زلزله در بندرچارک نیز کلیپ هایی در فضای مجازی از وضعیت مردم منتشر کردم و پس از مسئولین نیز با تشکیل جلسه مشکلات مردم را پیگیری کردند.

اشرفی با اشاره به اینکه مهمترین درخواست مردم اعطای چادر بود، اظهار کرد: از ۵۰ چادر مصوب تنها ۲۰ چادر اختصاص یافت و سایر چادرها از طریق امام جمعه بندرچارک و مردم فراهم شد و مهمتر از آنکه سیستم سرمایشی با تدبیر امام جمعه چارک اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه انتظار مردم شهردار و اعضای شورای چارک بیشتر از این هاست، خاطرنشان کرد: مردم در این چند روز اثری از شهردار و اعضای شورا ندیده اند در حالی که باید در این مواقع در کنار مردم باشند.

این معتمد محلی با اشاره به اینکه همچنان پس لرزه ها در بندرچارک وجود دارد، تصریح کرد: منازل بسیاری در محلات قدیمی دچار ترک خوردگی شده و حتی منازل مسکن مهر در وضعیت نامناسبی هستند و مردم از اسکان در این منازل ترس دارند که با یک زلزله پر قدرت تر امکان ریزش وجود دارد.

وی با بیان اینکه امیدوارم مسئولان در اختصاص چادر امانی به مردم برای برپایی در حیاط منازل شان همراهی کنند، عنوان کرد: مردم چارک چشم انتظار حمایت و همکاری مسئولان هستند.

۲۵ خردادماه بود که در فاصله ۲۰ دقیقه چهار زلزله بالای ۴ ریشتر جناج و بندرچارک در استان هرمزگان را لرزاند. در ساعت های ۱۰:۲۵، ۱۰:۲۹، ۱۰:۳۶ و ۱۰:۴۵ چهار زمین لرزه به بزرگی به ترتیب ۴.۵، ۴.۴، ۵.۲ و ۴.۲ در مقیاس ریشتر بندر چارک و جناح واقع در غرب استان هرمزگان را لرزاند و همچنان پس لرزه ها تداوم دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید