خبر فوری

رئیس جمهور در اصفهان: ممیزان مالیاتی به اصناف اعتماد کنند

هرمزبان – رئیس جمهور در دیار با نخبگان استان اصفهان گفت: به سازمان های مالیاتی و ممیزان مالیاتی عرض می کنم به اصناف اعتماد کنید و نظر آنها را صائب بدانید مگر خلاف آن ثابت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز در جمع نخبگان استان اصفهان اظهار داشت: ولادت امام رضا(ع) را تبریک می‌گویم و امید است نظام ما از برکات این مولود با برکت، بهره‌مند شود.

وی با یادآوری اینکه ایام ولادت امام رضا(ع) برای همه بابرکت است اما برای ما ایرانیان برکت مضاعفی دارد، افزود: هر زمانی که مشکلی داریم و دلمان گرفته متوجه مضجع نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) می‌شویم و رضای پروردگار در رضای آن حضرت است و برای همه علم مظهر کرامت است.

رئیسی ادامه داد: حقیقت آن است که ما در روند امور زندگی نیازمند عنایت حضرت حق، عنایت اولیای خدا و  توجه به اخلاص و  شهدایی که بر اعمال ما ناظرند هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ کوی و برزنی نیست که نشانی از شهادت و ایثار شهیدان نداشته باشد، یادآور شد: این مورد نکته‌ای به جا است که اصفهان شهر شهادت، ایثار، انقلاب و لایتمداری معرفی شده است، در جای جای این استان عطر شهید و شهادت وجود دارد و پیام شهیدان طنین افکن است.

وی تاکید کرد: به تعبیر رهبر انقلاب شنیدن مطالبات شهیدان از جمله حفظ ارزش‌های انقلاب و عدالت، ارزش‌های اجتماعی، عقلانیت، معنویت و اخلاق گوشن شنوا می‌خواهد و امید داریم در این مسیر برای حفظ و ارتقای ارزش‌های نظام خود را موظف بدانیم و متوجه باشیم با وجود تمام تلاش‌های چهل ساله اول انقلاب راه زیادی پیش رو داریم.

رئیسی با تاکید بر اینکه نیاز است با عبرت گرفتن از آنچه بر ما گذشته تلاش کنیم گام‌های آتی را استوارتر برداریم، تصریح کرد: نیاز است تلاش کنیم گام‌هایی که رهبری معظم انقلاب در حوزه‌های سبک زندگی، عدالت اجتماعی، علم، عزت ملی، استقلال و ..در گام دوم انقلاب تبیین کرده‌اند با مشارکت همگان همراه با حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی که پای انقلاب است و مشارکت اجتماعی و نشاط اجتماعی که همگی از جلوه‌های سرمایه اجتماعی است پیش ببریم و در این گام دوم توفیق پیدا کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این مسیر به‌عنوان دولت و طلبه خدمت‌گذار به مردم وظیفه سنگینی به دوش دارم، یادآور شد: نیاز است در این مسیر همگان همت کنیم، به نظر می‌رسد پیشینیان آنچه تشخیص می‌دادند درست است انجام دادند، امروز میراث گرانقدر امام(ره) یعنی انقلاب در اختیار ما است و مردم اصفهان نشان دادند برای دفاع از این میراث گرانقدر با همه وجود آماده هستند و خطر کرده‌اند.

وی افزود: برای مردمی که روزهای سخت گذرانده و جنگ را سپری کرده‌اند، مسائلی که نخبگان اشاره کردند با همت همگان امکان رفع و دفع آن‌ّها وجود دارد.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز ما پشتوانه مردمی را در نظام داریم که با آن کارها آسان خواهد شد، ادامه داد: در کنار پشتوانه مردمی سرمایه توکل به حضرت حق را داریم که سرمایه بزرگی است و با آن می‌توان راه‌های سخت را طی کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید کاظمی و خرازی و سلیمانی و بزرگانی چون آیت‌الله بهشتی در زندگی‌شان راه همواری نداشتند اما دغدغه آن‌ها مردم، دین و اجرای عدالت بود، توضیح داد:در زندگی شهید سلیمانی نیز شاهد این موضوع هستیم، پیروزی او در منطقه کار آسانی نبود اما رفت و مجاهدانه ایستادگی کرد و نتایج خوبی برای ایران، اسلام و جبهه مقاومت بدست آورد.

وی با بیان اینکه ممکن  است موانع ابتدا انسان را به این فکر وا بدارد که مگر می‌شود اما امام و رهبر انقلاب به ما آموختند که ما می‌توانیم، گفت: نیاز است امروز فرهنگ «ما می‌توانیم» در کشور حاکم شود، امروز دولت را موظف می‌دانیم با تکیه بر همین عنوان تمام مشکلاتی که برای مردم دغدغه ایجاد کرده  رابا لطف خدا و کمک مردم حل کنیم و بر مشکلات فائق آییم.

رئیسی پیرامون مساله آب در اصفهان بیان کرد: حضور امروزمان با ورود به منطقه تالاب گاوخونی بود ودر آنجا برخی از روستاها را مشاهده و در بعضی اجتماعات مردم حضور پیدا کردیم که نکات مهم و قابل توجهی بیان شد و موضوعات به حقی بود، در این راستا مردم به پیشینه این موضوع و مصوبات شورای عالی اشاره کردند و  ما منکر هیچ‌کدام نیستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنچه مسلم است این است که آب به اندازه قبل آب نیست، بهره‌برداری درستی صورت نمی‌گیرد همچنین با کمبود نزولات آسمانی مواجهیم، توضیح داد: ۱۰ میلیارد متر مکعب تبدیل به ۴ میلیارد شده است و کمبود خود را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است عدالت رعایت شود، عنوان کرد: این موضوع یعنی در نظر گرفتن طرحی کامل و جامع همراه با در نظر گرفتن تمام اولویت‌ها، امور و همه آنچه در اسناد و سوابق بوده است و راهکارهای برون رفت از این قضیه.

وزارت نیرو در حال بررسی تمام راهکارها است تا در زاینده‌رود آب جریان پیدا کند

رئیسی با یادآوری اینکه وزارت نیرو در حال بررسی تمام راهکارها است تا در زاینده‌رود آب جریان پیدا کند و دغدغه کشاورزان رفع شود، توضیح داد: این موضوع نیازمند الزامی است که همه به آن ملزم باشیم برای مثال اگر بحث الگوی کشت است، نیاز است همه به آن توجه کنند، اگر نیاز است آب به مقصد برسد و در مسیر دچار خلل نشود نیاز است همه به آن ملزم باشند، در این راستا دوستان دنبال‌اند طرح را کامل کنند و در منظر نخبگان قرار دهند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نیاز است هر طرحی و راهی که برای رفع مشکل آب استان مطرح است اجرایی شود و باعث رفع دغدغه‌ها می‌شود حتما در دستور کار قرار بگیرد، عنوان کرد: اینطور نیست از کنار مشکلات بگذریم و در جمع کشاورزان گفتم قصد داشتم روزی بیایم که مشکل وجود داشته باشد تا مشکلات را لمس کنم و بدانم بر مردم چه می‌گذرد.

وی ادامه داد:اگر با مردم شفاف رفتار کنیم و باعدالت باشیم و این موضوع برای آن‌ها تبیین شود بهترین حامی پس از خدا خود مردم هستند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت نظر نخبگان اظهار کرد: اگر اساتید و صاحب‌نظران از نظر فنی و حقوقی نظرات خود را ارائه دهند از آن‌ها استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم کاری کنیم که حتی اگر کمبودی وجود دارد، عدالت نیز باشد و این موضوع برای مردم دلنشین خواهد بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان اصفهان استان فرهنگی است که نام آن با علم، فرهنگ و هنر همراه است، یادآور شد: نیاز است اگر گردشگری و توسعه‌ای استان رقم می‌خورد همراه با حفظ هویت فرهنگی باشد همان‌طور که رهبر انقلاب در روز ۱۴ خرداد بر این موضوع تاکید فراوانی داشتند.

وی تاکید کرد: شناسنامه اصفهان شناسنامه دین‌داری، ولایت‌مداری، عشق به اهل بیت و شهادت و ایثار است و نباید بگذاریم مخدوش شود، یکی از جلوه‌های این شناسنامه مسائل هنری و فرهنگی استان است.

رئیسی با اشاره به اهمیت حفظ هویت گفت: توسعه‌یافتگی ضرورت است اما نباید بگذاریم هویت و مدنیت که اصالت است دچار خدشه دار شود.

مسؤولان از مجموعه‌های مردمی پشتیبانی کنند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شاهدیم که طلاب و دانشجویان به‌صورت خودجوش کار را آغاز کردند، عنوان کرد: از متولیان امر که از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند می‌خواهم از مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی و مردمی که برای جوانان فعالیت می‌کنند پشتیبانی کنید.

وی با یادآوری اینکه در اقتصاد بیان می‌کنیم مباشرت‌مان کارساز نیست بلکه وظیفه دولت هدایت، حمایت و نظارت است، بیان کرد: با صحبت‌های شخصی که بر حمایت از بخش خصوصی تاکید داشت موافقم و نه تنها در حوزه اقتصاد بلکه در زمینه فرهنگی نیز این مورد نیاز است و باید بگذاریم بخش خصوصی فعال شود.

رئیسی تاکید کرد: معتقدیم دولت باید خود را از سفره مردم به‌عنوان متصدی دور کند و همان نقش هدایت، نظارت و حمایت را داشته باشد و تسهیلات را به فعالان اقتصادی و فرهنگی بدهد و نیاز است بخش‌های مختلف از این موضوع حمایت کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه بیمه و درمان ناباروری ادامه داد: ما بیش از 5 میلیون از کسانی که امکان حق بیمه نداشتند به صورت رایگان تحت بیمه سلامت درآوردیم در این دولت هم بیمه ناباروری را فعال کردیم و هم بیمه محرومین فعال شد.

وی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی، گفت: فضای مجازی مثل فضای حقیقی است و این فضا باید مدیریت شود، البته مدیریت در فضای مجازی به معنای محدودیت در کسب‌وکارها نیست بلکه منظور مقابله با فساد و مقابله با نبایدها در این عرصه است.

تلاش می‌کنیم فضای مجازی زندگی مردم را تهدید نکند

رئیسی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و هم مرکز ملی فضای مجازی این موضوع را دنبال می کنند، گفت: ما ضمن اینکه از این فضا در امور زندگی استفاده می‌کنیم اما حتما تلاش می‌کنیم فضای مجازی زندگی مردم را تهدید نکند.

شرط ایجاد تحول در نظام اداری کشور میدان دادن به جوانان است

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌ها با بیان اینکه استفاده از نیروی جوان در همه بخش‌ها، تاکید بنده است گفت: برای تغییر در وضعیتی که مردم از کندی کارها و بروکراسی که موجب معطل ماندن مردم می‌شد گله‌مند بودند باید از نیروهای تحول‌گرا استفاده کنیم چرا که آدمی که خودش اهل تحول نیست نمی‌تواند مجموعه را متحول کند.

وی افزود: باید از نیروهای جوان انقلابی تحول گرا استفاده کنید و شرط ایجاد تحول در نظام اداری کشور میدان دادن به جوانان است.

رئیسی در خصوص میدان دادن به بخش خصوصی گفت: جلسه‌ای را چند روز قبل با مسوولان اتاق‌ها داشنتم و حرف آن‌ها را شنیدم و به مدیران تاکید کردم که به بخش خصوصی میدان داده شود و با آن‌ها مشورت کنید و آن‌ها در مقابل تصمیمات خلق‌الساعه قرار نگیرند.

اقتصاد و کشاورزی کشور باید قابل پیش‌بینی شود

رئیس جمهور بیان کرد: اقتصاد و کشاورزی کشور باید قابل پیش‌بینی شود، یک کشاورز باید بداند هم کاشت، داشت و هم برداشت او قابل پیش‌بینی است هم خرید محصول او تضمین می‌شود، در روستاها آب شرب، برق، گاز، جاده، مدرسه یا خانه بهداشت وجود دارد اما چون اقتصاد روستا صرف نمی کند مجبور به مهاجرت می شوند و به شهر می‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه باید از کشاورز پشتیبانی کنیم و تسهیلات مالی در اختیار او قرار بدهیم تصریح کرد: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از برنامه‌هابی دولت است و ما با کمک خود کشاورزان دنبال فعال کردن اقتصاد روستا هستیم و از طرفی همه کسب‌وکارها نیز باید قابل پیش‌بینی باشد

رئیس در خصوص قانون مالیات، گفت: قانون مالیات از قدیم نسبت به همه کسب‌وکارها و درآمدها وجود داشته اما در اجرای آنچه در مجلس تصویب شد یک راه این است که ممیز مالیاتی ما برود دستگاه پوز را بررسی کند که ببیند داد و ستد آن‌ها چقدر بوده و بعد مالیات وضع شود که خوب در این روش با سوالاتی جدی نظیر این موضوع مواجه خواهیم شد که کاسب می‌گوید خیلی از درآمدهای من ناشی از وام و فروختن طلا و .. بوده یا حساب تجاری من از حساب شخصی من جدا نیست و این حرف قابل پذیرش است.

باید به کاسبان و اصناف اعتماد کنیم

رئیس‌جمهور گفت: از همین تریبون به سازمان های مالیاتی و ممیزان مالیاتی عرض می‌کنم به اصناف اعتماد کنید و نظر آنها را صائب بدانید مگر خلاف آن ثابت شود.کاسب دارد داد می زند که اینقدر از حساب و کتاب من مربوط به کسب و کارم نیست، اساس ما باید بر مبنای اعتماد باشد و باید به کاسبان و اصناف اعتماد کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از حساب الکترونیک برای روشن کردن میزان بدهی مالیاتی خوب است و باید حسابرسی الکترونیک را دنبال کنیم و از طرفی هم برخورد با کسانی که می خواهند با دور زدن قانون و با کسب ها و درآمدهای بالا از پرداخت مالیات فرار کنند  حتما باید این‌ها را دنبال کنیم.

رئیسی تصریح کرد: باید اعتماد کنیم و هم قبل از آنکه اقدامی کنیم وقت بدهیم برای آنکه حساب تجاری از شخصی جدا شود و زیر ساخت‌ها آماده شود و آن وقت من باور دارم که  خود اصناف همکاری لازم را خواهند داشت.دولت مردمی یعنی آنکه مردم بدانند دولت می‌خواهد با خود مردم برنامه‌ها را پیش ببرد، اعتماد به اصناف یعنی آنکه به خود اصناف بگوییم اگر کسی خلاف جهت درست حرکت کرد خودتان آن را معرفی کنید.

رئیس جمهور در ادامه صحبت‌ها با تاکید بر اینکه سازمان اجتماعی نسبت به آسیب‌های اجتماعی مسؤولیت دارد، عنوان کرد: پرچمدار مبارزه با آسیبب‌ها مقام معظم رهبری بودند و مسوؤلان عالی کشور را چند جلسه دعوت کردند و بعد هم فرمودند می بینیم که برخی دستگاه‌ها دچار غفلت شدند و از آن زمان سازمان امور اجتماعی ذیل وزارت کشور تشکیل شد.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی اصفهان را رنج می‌دهد و من امروز افرادی را فرستادم و از مناطق مختلف بازدید کردند و گزارشاتی که از وضع زندگی‌ها به من دادند بسیار متاسف شدم و این آسیب‌ها نه زیبنده اصفهان و نه کشور و نه نظام ما است.

رئیسی تصریح کرد: محور کار ما در دولت باید عدالت باشد و آنچه باید با آن مبارزه کنیم فقر، فساد و تبعیض است، این‌ها زیبنده ما نیست جامعه ما می‌تواند بدون فقر زندگی کند چرا که کشور ما داشته و ثروت زیادی دارد.

منبع: مشرق نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید