خبر فوری

افتتاح دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش

هرمزبان –  دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با حضور حدود ۱۰۰ شرکت فعال در این عرصه در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، این نمایشگاه عصر دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان لشکری و کشوری به منظور معرفی توانمندی ها و دستاوردها و قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های شرکت‌های داخلی فعال در عرصه دریایی و دریانوردی آغاز بکار کرد.

در این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت و مجتمع فعال در عرصه های دریایی و دریانوردی جمهوری اسلامی حضور دارند که هفت مورد از این شرکت ها شرکت های دانش بنیانی دارای دستاوردهای مختلف هستند.

فراهم شدن زمینه های رشد و توسعه اقتصاد دریا محور، رونق کسب و کارهای صنعت دریایی در زمینه‌های کشتیرانی، طراحی، کشتی سازی، بنادر، شیلات، دریانوردی، محیط زیست، گردشگری، فراساحل و توسعه سواحل مکران در جنوب کشور از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

ایجاد فرصت مناسب برای تعامل بیشتر با نخبگان دریایی، ارتقا سطح علمی صنعتی حوزه دریایی و دریانوردی، ترویج فرهنگ دریا محور و جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی و بومی سازی صنعت دریایی کشور در زمینه های مختلف از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه بوده است.

سالانه  حدود ۵۰ هزار کشتی بزرگ اقیانوس پیما در خلیج فارس و دریای عمان تردد می کنند و جمهوری اسلامی ایران در شمال این آب های بین المللی، یکی از مناطق مستعد برای توسعه صنعت دریایی است.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور مسوولان ارگان های دریایی، کارشناسان و متخصصان صنعت دریایی کشور تا ۲۶ خرداد  در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش دایر است و با حمایت، سازمان بنادر ودریانوردی، سازمان منطقه آزاد کیش، شورای عالی دریایی کشور و انجمن مهندسی دریایی ایران و با حضور فعالان داخلی و بین‌المللی صنعت دریایی در فضایی به وسعت ۱۸ هزارمترمربع در حال برگزاری است.

ایران با بیش از پنج هزار و  ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی در شمال وجنوب یکی از کشورهای دریایی جهان محسوب می شود و افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت دریایی کشور در توسعه و رشد اقتصاد دریا محور کشور نقش مهمی ایفا می کند.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید