امام جمعه قشم: قیام پانزدهم خرداد نقش بی بدیلی در شکل گیری انقلاب اسلامی دارد

هرمزبان – امام جمعه قشم با بیان اینکه روز پانزده خرداد ۱۳۴۲ نقش بی بدیلی در شکل گیری انقلاب اسلامی دارد و به تعبیر امام خمینی (ره) هیچ وقت فراموش نخواهد شد، گفت: شاید ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ فرزندی از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ باشد، یعنی شکل گیری انقلاب اسلامی در آن روز بنا گذاشته و تولد انقلاب از آنجا نشات گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز یکشنبه همزمان با پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا روز ۱۵ خرداد از پایه های مستحکم شکل گیری انقلاب و ترسیم گر چهره اسلامی مردم ایران است، اظهار داشت: یکی از نعمت های خدا به نظر من بحث ۱۵ خرداد است که شکل گیری اساس انقلاب در این روز بسته شد.

وی ادامه داد: ۱۵ خرداد به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) فرم و پایه اصلی شکل گیری نظام بود، چون آنروز توانستند فریاد واقعی دین، اسلام و آرمان های انقلاب را با خونشان و بعد از آن هم متناوب با جلساتی عزاداری و گرامیداشت شهدای این روز که برگزار شد شکل گیری انقلاب را از آنجا فریاد بزنند.

امام جمعه قشم توضیح داد: روز پانزده خرداد ۱۳۴۲ نقش بی بدیلی در شکل گیری انقلاب دارد و به تعبیر امام (ره) هیچ وقت فراموش نخواهد شد و شاید ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ فرزندی از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است، یعنی شکل گیری انقلاب اسلامی را در آن روز بنا گذاشته اند و تولد انقلاب از آنجا نشات گرفته است.

حجت الاسلام حاجبی در پاسخ به این سوال که چکار کنیم که به ولایت فقیه آسیبی نرسد و چگونه نگذاریم انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، گفت: ببینید به ولایت فقیه آسیبی نمی رسد آن آسیبی که می رسد متوجه مردم خواهد شد، مردم ناصب ولی نیستند بلکه ناصر ولی هستند، از این رو ولی فقیه به عنوان اساس و پایه یک حکومت و حاکمیت اسلامی نزدیکترین حاکمیت به معصوم است.

وی افزود: از این رو ولایت فقیه نه در چارچوب قانون بلکه فرای قانون به عنوان اساس انقلاب، مذهب و شکل گیری نظام وجود دارد، مردم باید از ولی فقیه پشتیبانی کنند به این معنی که حرفی از ولی زمین نماند همین طوری که تاکنون بوده و همانگونه که مردم همیشه در کنار ولی خودشان هستند چون این اطمینان و دلسوزی را از ولی فقیه خودشان دیده اند.

امام جمعه قشم اضافه کرد: امروز هم در دنیا می بینیم که جای خالی ولایت در بعضی از کشورها چگونه به ممالک اسلامی و دیگر ممالک ضرر می رساند، اگر اینجا ما در کشور می بینیم که یک ثابتی و استواری است وجود این ناخدای در این کشتی است که این کشتی را به سمت ساحل نجات هدایت می کند.

وی اظهار داشت: امروز هم در این امواج پر تلاطم که در دنیای سیاست وجود دارد و در جاهای مختلف مشاهده می شود آن کسی که دیده بانی و ناخدایی می کند این عنوان ولایت فقیه است که تجلی آن در حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا، قیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ آغاز نهضت و موتور محرکه برای پیروزی انقلاب اسلامی با امدادهای غیبی الهی به رهبری امام خمینی (ره) و حضور جان فشانه مردم بود.

یوم‌الله پانزدهم خرداد نقطه عطف و حماسه ای ماندگار در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استبداد و استعمار است که با نام و اندیشه های متعالی حضرت امام خمینی (ره) پیوندی ناگستنی دارد.

به برکت قیام خونین شهدای ۱۵ خرداد است که امروز سراسر جهان پیام استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نهضت بزرگ خمینی کبیر (ره) را دریافت کرده اند و وظیفه همه ماست تا رهرو آن مبارزان راستین در جهت ترویج فرهنگ اسلام و انقلاب باشیم.

یوم‌الله ۱۵ خرداد نقطه عطف و حماسه ای ماندگار در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استبداد و استعمار است که با نام و اندیشه های متعالی حضرت امام خمینی (ره) پیوندی ناگستنی دارد و این نهضت به رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و حمایت مردم تا قیام عضرت ولی عصر(عج) ادامه دارد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید