خبر فوری

آاس رم 1 فاینورد 0 / قهرمانی در اولین دوره لیگ کنفرانس اروپا

هرمزبان – آاس رم با برتری 1-0 مقابل فاینورد به عنوان قهرمانی اولین دوره لیگ کنفرانس اروپا دست یافت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، مورینیو بازهم در فینال ها موفق ظاهر شد و این بار با رم یک جام دیگر را به کارنامه پربار افتخارات خود اضافه کرد. مورینیو از 16 فینال خود تاکنون 14 بار موفق بیرون آمده است. او پس 14 سال رم را به یک جام رساند. شاگردان ژوزه مورینیو در دیداری نه چندان جذاب موفق شدند با تک گل نیکولو زانیولو فاینورد را از پیش رو بردارند تا این مربی باتجربه برای پنجمین بار قهرمانی در رقابت‌های اروپایی را جشن بگیرد.
دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. بازی با همین روند ادامه داشت و اولین اتفاق مهم بازی در دقیقه 15 رخ داد و هنریک میخیتاریان به دلیل مصدومیت جای خود را به سرجیو اولیویرا داد. حملات دو تیم ادامه داشت اما به موقعیت خاصی منجر نمی شد تا اینکه در دقیقه 32، رمی ها روی اولین موقعیت جدی بازی به گل رسیدند. روی ارسال خوب جانلوکا مانچینی به پشت مدافعان فاینورد بود که زانیولو صاحب موقعیت شد و با یک ضربه هوشمندانه، بیلو را مغلوب کرد.
بعد از این گل بازیکنان رم بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در دقیقه 41 چیزی نمانده بود که فاینورد به گل تساوی برسد ولی شوت خطرناک کوکجو را روی پاتریسیو به هر شکل ممکن مهار کرد. دردقایق پایانی این نیمه بازیکنان فاینورد برای زدن گل تساوی پیش کشیدند اما در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و رمی ها با برتری 1-0 به رختکن رفتند.
نیمه دوم را فاینورد بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که خیلی زود به گل تساوی برسند اما ضربه مانچینی روی کوجکو که نزدیک بود وارد دروازه خودی شود، به تیر برخورد کرد و ضربه تیل روی توپ برگشتی هم توسط روی پاتریسیو برگشت داده شد. سه دقیقه بعد، روی پاس خوب آرسنس، این مالاسیا بود که صاحب موقعیت شد و می توانست با یک شوت دیدنی دروازه رم را باز کند اما پاتریسیو با واکنشی دیدنی دروازه تیمش را بسته نگه داشت.
در دقیقه 52 تامی آبراهام که صاحب یک موقعیت خوب شده بود، توسط مدافع حریف سرنگون شد اما داور اجازه داد تا کار دنبال شود. در ادامه بازی متعادل شد و هر دو تیم موقعیت های نصفه و نیمه‌ای داشتند که نتوانستند از آنها استفاده کنند اما هرچه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم، فشار حملات فاینورد برای زدن گل تساوی بیشتر می شد. در دقیقه 81 دسرس بعد از عبور از اسپیناتزولا، می توانست دروازه را باز کند اما اسمالینگ با حضور به موقع، مانع گلزنی او شد.
در حالی که بازیکنان فاینورد سخت به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند، چیزی نمانده بود که پلگرینی در دقیقه86 گل دوم رم را به ثمر برساند اما بیلو با واکنشی عالی تیمش را در بازی نگه داشت. دردقایق پایانی بازیکنان فاینورد تلاش زیادی برای زدن گل تساوی و کشاندن بازی به وقت های اضافی انجام دادند اما حضور چند عنصر تهاجمی از جمله علیرضا جهانبخش تغییری در نتیجه ایجاد نکرد و بازی با برتری 1-0 جالوروسی به پایان رسید.
ژوزه مورینیو پس از این بازی گفتگویی با خبرنگاران داشت. سرمربی رم در مصاحبه با اسکای ایتالیا گفت: به طور همزمان چیزهای زیادی در سرم می گذرد. من 11 ماه است که در رم هستم و از لحظه ای که به آنجا رسیدم متوجه شدم که این تیم برای مردم چه معنایی دارد. آنها منتظر این لحظه بودند. به بچه‌ ها در رختکن تورینو پس از برد در هفته آخر سری آ گفتم، ما کاری را که لازم بود انجام دادیم و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کردیم. ما در تمام فصل عملکرد فوق العاده ای داشتیم. مقابل تورینو به وظیفه خود عمل کردیم اما امشب این وظیفه نبود، بلکه این تاریخ سازی بود. باید تاریخ را می نوشتیم. ما آن را نوشتیم.
لیگ کنفرانس رقابتی است که ما از همان ابتدا این حس را داشتیم که می‌ توانیم برنده شویم، اما با ورود تیم‌ های لیگ اروپا همچون لستر سیتی، المپیک مارسی، رقابت قوی‌ تری َشکل گرفت. ما روی این جام حساب می‌ کردیم، می‌ توانستیم چند امتیاز بیشتر در سری آ داشته باشیم اما ما چیزهای زیادی را برای قهرمانی در این رقابت ها فدا کردیم.
این قهرمانی در تاریخ رم باقی می ماند، اما در تاریخ من نیز باقی خواهد ماند. به من گفته شد که فقط من، سر الکس فرگوسن و جیووانی تراپاتونی در سه دهه مختلف موفق به قهرمانی در مسابقات اروپایی شده ایم. کمی احساس پیری به من دست می دهد اما برای حرفه ام خوب است! حالا به تعطیلات می‌ روم و در ساحل می‌ نشینم تا کمی به همه اینها فکر کنم.
در رم می مانم، هیچ شکی نیست. حتی اگر برخی شایعات مطرح شود، من فقط می خواهم در رم بمانم. ما باید بدانیم مالکان ما که افراد فوق العاده ای هستند، می خواهند چه کاری در فصل آینده انجام دهند اما ما می توانیم یک پروژه واقعا قوی بسازیم. ما باید بنشینیم و بفهمیم چه برنامه ای برای فصل آینده داریم.
نکته مهم در مورد دوران حرفه ای من این است که جدای از لیگ اروپا با منچستریونایتد، انجام این قهرمانی ها با پورتو (2 بار)، اینتر و رم بسیار بسیار بسیار خاص است. برنده شدن در زمانی که همه انتظارش را دارند یک بحث است چون وقتی سرمایه گذاری کردید تا برنده شوید، همه منتظرش هستند اما قهرمانی هایم در این سه تیم کاملا چیز دیگری است. وقتی چیزی جاودانه می شود که واقعاً خاص باشد. البته من به خودم فکر می کنم اما مهمتر از همه هواداران رم هستند که می توانند امشب جشن بگیرند، لذت ببرند و این شب را برای همیشه به خاطر بسپارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید