خبر فوری

مریم سلیمی زاده: هوای بندرعباس، بندرخمیر و جاسک در وضعیت ناسالم است

هرمزبان – مریم سلیمی زاده رییس مرکز سنجش اداره کل حفاظت از محیط زیست هرمزگان از آلودگی هوای سه شهرستان بندرعباس، بندرخمیر و جاسک برای سومین روز متوالی به دلیل وقوع گرد و خاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مریم سلیمی زاده روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: شاخص آلودگی هوا تا محدوده کمتر از عدد ۱۰۰ قابل قبول است و بر اساس اطلاعات ارائه شده، اکنون شاخص آلودگی هوای بندرعباس بر اساس پارامتر ذرات کمتر از ۱۰ میکرون برابر با ۱۹۹ و برای همه گروه‌ها ناسالم است.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت هوای بندرخمیر و جاسک هم براساس پارامتر ذرات کمتر از ۱۰ میکرون، به ترتیب برابر ۱۵۸ و ۱۴۲ و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

شهروندان از ماسک استفاده کنند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: شهروندان با توجه به سطح آلودگی هوا و ناسالم بودن آن از خانه هایشان خارج نشوند و حتما از ماسک استفاده نمایند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی جزوه گروه های حساسی هستند که باید تا حدامکان از خانه خارج نشوند.

وی بیان داشت: شهروندان در صورت لزوم برای خروج از منزل باید از ماسک های فیلتردار استفاده کنند، چرا که ماسک های معمولی تاثیر چندانی ندارد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید