خبر فوری

احداث 200 کیلومتر راه در لارستان و غرب هرمزگان با مشارکت خیران

ایسنا/فارس مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از مشارکت خیران لارستانی در احداث ۲۰۰ کیلومتر راه طی یک تفاهم‌نامه خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه عمدتا در حوزه راههای فرعی و روستایی است.

حسن شبانی پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت در همایش تجلیل از خیرین راهساز لارستان و غرب هرمزگان، گفت: نیکی و احسان بدون نفع و سود همت بلند و قلب رئوف میخواهد نه تمکن مالی.

او ادامه داد: تاریخچه نیکوکاری در منطقه جنوب فارس و غرب هرمزگان از دیرباز زبانزد بوده و ساخت آب انبارها، ساخت مسکن و مدرسه گویای این موضوع است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: همت بلند خیرین در مشارکت پروژه‌های مختلف در منطقه لارستان مورد توجه مسئولان بوده است.پروژه‌های پر هزینه توسط نیک‌اندیشان خدمت رسانی به ایران بوده که خیران لارستان سرآمد این کار خیر بوده‌اند.

شبانی گفت: تفاهم‌نامه حدود ۲۰۰ کیلومتر راه با اداره راه و شهرسازی با همکاری خیران منعقد شده که بیشتر در حوزه راه‌های فرعی، روستایی و اصلی بوده که با مشارکت ۵۰ درصدی خیران شکل گرفته است.

او گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بالغ بر ۲۰ تفاهم نامه و پروژه در حوزه راه‌ها به امضا رسیده که برخی از این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی روبه رو است.

شبانی خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه‌ها، تقریبا حدود ۱۷ هزار تن قیر برای آسفالت جاده و مسیر لازم است که نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و علاوه بر بحث خط‌کشی‌ها، این هزینه‌ها همگی با اداره راه و شهرسازی است که امیدواریم وزارت راه در این باره تامین اعتبار کند.

او در پایان ضمن قدردانی از خیران نیک اندیش خواست تا همانند گذشته در توسعه و پیشرفت این شهرستان راه و شهرسازی را یاری کنند.

فعالان اقتصادی لارستان به جای خروج ارز از کشور ، وارد کننده ارز هستند

داریوش دهقان، فرماندار ویژه لارستان نیز در این همایش  بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های پنهان این دیار بزرگ خیرانی است که تاکنون مغفول مانده و اگر این ظرفیت‌ها در کنار هم قرار بگیرند بار بزرگی را از دوش دولت برخواهد داشت. 

او ادامه داد: لارستان از جمله شهرستان‌هایی است که به جای خروج ارز از کشور ، وارد کننده ارز به کشور بوده و فعالین اقتصادی با فعالیت‌هایی که در خارج از کشور دارند توانسته‌اند برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

به گفته معاون استاندار فارس، بیش از ٩٩ درصد فعالیت‌هایی که در حوزه راه و شهرسازی انجام شده است توسط خیرانی است که در خارج از کشور فعالیت اقتصادی داشته و در منطقه لارستان و کشور هزینه می‌کنند این در حالی است که هیچ محدودیتی در انجام فعالیت خیر ساز وجود نداشته و خیران در تلاش هستند تا به هر نحوی به مردم کمک کنند. 

دهقان ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره داشته‌اند انجام فعالیت خیر و خیرین تبلیغ دین استط

او تصریح کرد: البته باید نگاه به منطقه لارستان تغییر کند و بتوان علاوه بر استفاده از ظرفیت خیرین، نگاه مسئولان نیز تغییر داد تا لارستان شرایط بهتری در کشور داشته باشد.

فرماندار لارستان در ادامه یادآور شد: تنها فرودگاه خیرساز کشور در لارستان مستقر است اما چند پرواز به این فرودگاه انجام می‌شود؟ بیش از ۶۶ درصد افرادی که در کشورهای حوزه خلیج فارس زندگی می‌کنند از اهالی شهرستان‌های جنوبی هستند. 

اهتمام ویژه مسئولان و تسریع در اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی لارستان

حجت‌الاسلام محمد رمضانی، امام جمعه موقت شهرستان لارستان نیز در این همایش، عمل صالح و باقی الصالحات را ماندگار توصیف کرد و گفت: بالاترین مردم کسی است که خداشناس باشد و برای سرای آخرت خود تلاش کند.

او ادامه داد: کسی که در حوزه‌های خدمت‌رسانی به مردم فعالیت و تلاش کند از نعمت دعای خِیر شهروندان بهره‌مند می‌شوند.

رمضانی، بزرگترین حسرت در روز قیامت را عدم استفاده از مال برای کار خیر دانست و افزود: کار خیر موجب رضایت خدا آسایش مردم و صدقه جاری است تا زمانی‌که شهروندان از آن استفاده می‌کنند.

عبدالحمید زاهدیان، رئیس انجمن خیرین راه و شهرسازی لارستان نیز راه را یکی از مهمترین شاخصه‌های پیشرفت در یک منطقه قلمداد کرد و گفت: اگر دسترسی به راه هموار نباشد، نمیتوان از ظرفیت پروژه‌های عمرانی بهره‌مند شد.

او ضمن گرامیداشت زنده یاد سید عبدالباقی مظفری‌نیاکه پیشرو در کار خیر راه و شهرسازی بود، گفت: از قدیم الایام تلاش و همت نیک اندیشانی که در زمینه راه فعالیت می‌کردند، مسبوق به سابقه است.

زاهدیان از مسئولان شهرستانی در خواست کرد که با توجه به قانون و اهتمام و تلاش ادامه دهندگان راه خیران راه و شهرسازی در این شهرستان، بزرگ‌راهی را به‌نام زنده یاد مظفری‌نیا نام‌گذاری کنند.

او در ادامه از مسئولان کشوری و شهرستانی خواست که پروژه‌های خیرساز را در اولویت اجرا قرار دهند؛ همچنین ماشین آلات کشاورزی را بدون گمرک وارد کنند.

رئیس انجمن خیرین راه و شهرسازی لارستان ضمن قدردانی و همراهی از اداره کل راه و شهرسازی و شرکت نفت در زمینه سوخت تصریح کرد که در این زمینه با یک سری مشکلات مواجه هستیم و از فرماندار لارستان میخواهیم سوخت لازم را برای توسعه و پیشرفت پروژه راه تهیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید