خبر فوری

گازرسانی به 51 روستا و شهر هرمزگان

هرمزبان – مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: درحال حاضر طرح خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا و ۲ شهر در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا از شرکت گاز هرمزگان، فواد حمزوی  روز دوشنبه در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دیدار با «مجید چگنی» مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در تشریح در آخرین وضعیت طرح‌های گازرسانی در هرمزگان به وضعیت گازرسانی نیروگاه های جزیره کیش، نیروگاه پاسارگاد قشم و شهرستان بندرلنگه پرداخت.

وی گفت: درحال حاضر طرح خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا و ۲ شهر در دست اجرا و بیش از ۴۵۰ روستا و ۱۲ شهر نیز در مرحله مطالعه، طراحی و پیمان‌سپاری شرکت گاز استان هرمزگان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان افزود: با به ثمر رسیدن این طرح‌های گازرسانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۲۵ خانوار روستایی و شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

گازرسانی به بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی و نیروگاهی در مرحله مطالعه است

به گفته حمزوی، گازرسانی به بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی و نیروگاهی نیز در سال جاری در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد و اواخر سال گذشته نیز با تکمیل گازرسانی به ۳ شهر و ۱۰ روستا، ۹ هزار و ۸۹۴ خانوار از این نعمت الهی برخوردار شدند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه نیز برای نخستین بار در کشور، قرارداد طراحی، ساخت و راه‌اندازی آنالیزور تشخیص و اندازه‌گیری ترکیبات مرکاپتان جهت انتقال، ذخیره سازی و توزیع گاز طبیعی با پژوهشگاه صنعت نفت امضا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان اضافه کرد: قرارداد طراحی و خلق دانش فنی به منظور تعیین زمان مناسب تعویض فیلتر گاز به جای DP سنج های موجود و ساخت یک نمونه اولیه آن نیز با یک شرکت دانش بنیان به عقد قرارداد می‌رسد و امید است در سال جاری این محصول تولید شود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صبح جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی» با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت، رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل و برخی از پرسنل شرکت گاز استان هرمزگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید